امروز هیچ بهانه‎ای برای عدم التزام اسباب هدایت وجود ندارد
کد خبر: 3748490
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
آیت‎الله اراکی:

امروز هیچ بهانه‎ای برای عدم التزام اسباب هدایت وجود ندارد

گروه اجتماعی ــ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، اتمام حجت نبی مکرم اسلام و قیام عاشورا و... را عناصر مهمی توصیف کرد که حجت را برای همگان، جهت شناخت مسیر اصلی و امام(ع) تمام می‏‌کند.

امروز هیچ بهانه‎ای برای عدم التزام اسباب هدایت وجود نداردبه گزارش ایکنا از قم، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شب گذشته 28 شهریورماه در مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی که در حسینیه شهدای قم برگزار شد، گفت: مومنان باید در عهد و پیمان خود با خدا راست قامت و پایبند باشند.

وی افزود: امر خدا به ما این است که در این مسیر از عمل به احکام الهی کوتاهی نکنید و اگر چنین کنید اختیار دنیا به دست شما خواهد افتاد و دنیا را محل اقتدار شما قرار خواهم داد؛ پیمان خدا این است که آنچه دارید بدهید تا آنچه دارم را بدهم، انبیان و اهل بیت طاهرین(ع) زبان خدا هستند و فرمان الهی را فراخوان می کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با ذکر این مطلب که پیامبر اسلام(ص) با همه اسباب معرفی تاکید کرده که امیرمؤمنان، امام حسین(ع) و امام حسین(ع) امامان الهی هستند بیان کرد: این معرفی از این جهت انجام شد تا هیچ بهانه ای برای دیگران وجود نداشته باشد؛ با توجه به فرمایشات پیامبر گرامی اسلام(ص) امروز حتی کسی در اهل سنت هم نیست که جایگاه امیرمؤمنان و فرزندان ایشان را منکر شود و بگوید که آن ها از خاندان پیامبر نیستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: زمانی که این بزرگواران فراخون دادند چه برخوردی صورت گرفت؛ آیا بقیه امامان تا حضرت عسکری(ع) می توانستند فراخوان کنند؟ یا اگر فراخوان می دادند مردم باز هم کار را رها کرده و در کارها تشکیک می کردند؛ به اندازه ای پیامبر درباره امام زمان(عج) سخن گفتن دکه امروز همه از شیعه و سنی می دانند که ایشان از اولاد پیامبر خاتم است.

وی در خصوص مصایب سیدالشهدا(ع) در عاشورا نیز تصریح کرد: حضرت امام حسین(ع) با کل دارایی های خود یعنی خانواده و اهل و عیال خویش به کربلا آمدند و همه بی رحمی ها و ستم بنی امیه را به جان خرید، بعد از شهادت حضرت فرشته ای ندا داد که جامعه اسلامی روی وحدت را نخواهد دید که اگر بخواهیم تعبیر آن را ببینیم شاهد آن هستیم که حتی عید واحدی نیز بین مسلمانان وجود ندارد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) وفای به عهد را به مردم اثبات کرد و تمام توان و هستی خود را آورد، در تاریخ اسلام سابقه نداشت که زن مسلمانی را اسیر کنند و تنها فرزندان و خانواده علی(ع) به اسارت رفتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: راه سعادت انسان تنها از مسیر همراهی با امام عبور می کند؛ حضرت تا آخرین لحظات مردم را به مسیر الهی دعوت کردند اما کسانی که فریفته شده بودند گوش شنوایی نداشتند اما یاران امام با بصیرت کامل می گفتند حتی بهشت را نمی خواهند و تنها دوست دارند که در معیت امام خود باشند.

اراکی بیان کرد: تنها زمانی جامعه اسلامی به اتحاد می رسد که امام زمان(عج) ظهور کنند؛ ولایت فقیه عنصر بسیار مهمی در عصر غیبت است زیرا ما را متحد می کند.

انتهای پیام

captcha