تاسوعا و عاشورا نماد مذهب شیعه است
کد خبر: 3748578
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۳
رئیس تبلیغات اسلامی رودسر:

تاسوعا و عاشورا نماد مذهب شیعه است

گروه اجتماعی- حجت الاسلام احمدی پور، تاسوعا و عاشورا را نماد مذهب شیعه دانست و گفت: واقعه کربلا دانشگاهى است که از طفل شیرخوار تا پیرمرد محاسن سفیدش به بشریت درس آزادگی می آموزد.

تاسوعا و عاشورا نماد مذهب شیعه است

حجت الاسلام والمسلمین منوچهر احمدی پور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رودسر در گفت وگو با ایکنا از گیلان، تاسوعا و عاشورا را نماد مذهب شیعه دانست و اظهار کرد: درس‏هایى که از عاشورا مى‌‏توان گرفت، در گفتار و کردار امام حسین(ع) و یارانش دیده می‏ شود و کسى که ‏به دقت در مجموعه این واقعه بنگرد و آن را فرا راه خود قرار دهد، با این درس‏های انسان‏‌ساز آشنا می‌شود.

وی افزود: از بارزترین درس‌‏های عاشورای حسینی، ایثار و مقدم داشتن دیگری بر خود است و در صحنه کربلا، نخستین ایثارگر، خود سیدالشهداء(ع) بود که حاضر شد خود و خاندانش را فدای دین خدا کند و رضای او را بر همه چیز برگزیند.

این مسئول فرهنگی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) با قیام خود سبب احیای اسلام و سنت های الهی شد و این ویژگی ها منجر به ماندگاری آن در طول تاریخ شده است لذا ما وظیفه داریم تا قیام عاشورا را درک نماییم و انتظار امام حسین(ع) از خود را متوجه شویم.

حجت‌الاسلام احمدی پور، عاشورا را عبرت آموز و پندآموز یاد کرد و گفت: عاشورا مسیر زندگی را به انسان نشان داد و بهره برداری از فرهنگ عاشورا سعادت را به دنبال خواهد داشت.

رئیس تبلیغات اسلامی رودسر، با بیان اینکه ماه محرم برای شیعیان و عاشقان حسین(ع) از آن سال های دور تا به حال، ماه حزن و اندوه بوده است، یادآور شد: شیعیان همه ساله به عشق امام حسین(ع) در تکایا و مساجد، گرد هم می آیند و بر مظلومیت مولایشان اشک ماتم می ریزند و از چشمه زلال عنایتش سیراب می شوند.

وی به سرنگونی سلطنت بر پایه ظلم و جور اشاره کرد و متذکر شد: واقعه کربلا دانشگاهى است که از طفل شیرخوار تا پیرمرد محاسن سفیدش به بشریت درس آزادگی می آموزد. خون هاى مطهر امام حسین(ع) و یاران با وفایش به اسلام حیات تازه بخشید و زمینه سرنگون شدن دودمان فاسد اموى را فراهم کرد و یاد آن تا ابد و برای همیشه زنده خواهد ماند، چرا که زنده نگه داشتن محرم، زنده نگه داشتن اسلام است.

انتهای پیام

captcha