یادواره ملی نکوداشت آیت الله میرزاحسن بجنوردی در خراسان‌شمالی برگزارمی شود
کد خبر: 3748667
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱

یادواره ملی نکوداشت آیت الله میرزاحسن بجنوردی در خراسان‌شمالی برگزارمی شود

گروه فرهنگی-در دیدار استاندار خراسان‌شمالی با آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی، درباره برگزاری کنگره ملی نکوداشت مرحوم آیت الله سید میرزاحسن موسوی بجنوردی از مدرسان فقید حوزه علمیه نجف اشرف و مراجع تقلید شیعه بحث و گفت و گو شد.

یادواره ملی نکوداشت آیت الله میرزاحسن بجنوردی در خراسان‌شمالی برگزارمی شود

به گزارش ایکنا ازخراسان‌شمالی، به نقل ازروابط عمومی استانداری، محمدرضا خباز، استاندارخراسان‌شمالی در این دیدار که در روستای خراشای شهرستان جاجرم، زادگاه این مرجع فقید برپا شد، از علمای هر منطقه به عنوان نعمات الهی برای ساکنان و اهالی آن یاد کرد، گفت: به برکت وجود این علما می توان امیدوار بود که تغییرات محسوسی در زندگی مادی و معنوی اهالی ایجاد شود.
محمود ثمینی، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌شمالی نیز در این دیدار گزارش اجمالی از روند برنامه ریزی‌ها برای برگزاری این کنگره کشوری ارائه و ابراز امیدواری کرد که با هماهنگی‌های انجام شده و پیش رو، این یادواره ملی امسال برگزار شود.
آیت الله سیدمحمد موسوی بجنوردی عضو پیشین شورای عالی قضایی و چهره ماندگار فقه و حقوق نیز در این دیدار با اشاره به این که خراسان‌شمالی مهد پرورش علمای بنام و مشاهیری مانند آیت الله سید میرزاحسن بجنوردی بوده که برای امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب حکم استادی داشته است، گفت: برگزاری بزرگداشت برای علما و مشاهیر استان، هم به شناساندن این شخصیت ها به جامعه و هم به معرفی استان در کشور کمک بسزایی می کند.
وی هم چنین از استاندار خواست، به ارتقای این منطقه جاجرم از جوانب مختلف و برطرف کردن نیازهای توسعه ای ساکنان آن یاری رساند.

captcha