حفظ عظمت قیام کربلا با پیام‌رسانی حضرت زینب(س)
کد خبر: 3748684
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
آیت‌الله میرعمادی مطرح کرد:

حفظ عظمت قیام کربلا با پیام‌رسانی حضرت زینب(س)

گروه اجتماعی ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به پیام‌رسانی‌ها و خطبه‌های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) بعد از واقعه عاشورا، اظهارکرد: پیام‌رسانی‌ها و خطبه‌های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) باعث حفظ عظمت قیام عاشورا شد.

حفظ عظمت قیام کربلا با پیام‌رسانی حضرت زینب(ع)

به گزارش ایکنا از لرستان آیت‌الله سید‌احمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلای الغدیر این شهر برگزار شد، ضمن تسلیت ایام عاشورای حسینی، خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) بعد از واقعه عاشورا رسالت سنگین رساندن پیام عاشورا را به دوش گرفته و در دوران اسارت از هر فرصتی برای افشاگری و روشنگری ظلم بنی‌امیه و یزید و سپاهیان او و همچنین بیان مظلومیت‌های امام حسین(ع) و یاران وفادر آن حضرت استفاده می‌کردند.
وی حفظ عزت و عظمت اهل‌بیت امام حسین(ع) در زمان اسارت، ادامه داد: سختی‌ها و مصائب کربلا سبب نشد که اهل‌بیت عزت خویش را از دست داده و خوار شوند، بلکه برعکس عظمت خاندان امام حسین(ع) در این دوران با پیام‌رسانی امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) حفظ شد.
آیت‌الله میرعمادی با اشاره نام‌گذاری یازدهم محرم با عنوان روز «تجلیل از اسرا و مفقودین»، افزود: اسرای ایرانی با الگوگیری از اسرای کربلا ضمن حفظ عزت نفس خود توانستند سخت‌ترین شکنجه‌ها را تحمل کرده و همچنان پای ولایت و رهبری ایستادگی کنند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با ذکر این مطلب که مبارزه‌های غرورآفرین رزمندگان سرفراز هشت سال دفاع مقدس در تاریخ ثبت و ماندگار شده است، صبر و بردباری، ایستادگی و مقاومت را ویژگی‌های برجسته رزمندگان ایرانی دانست و افزود: باید در همه حال جایگاه رزمندگان مورد احترام باشد.

 تحکیم موقعیت مردمی انقلاب اسلامی؛ دستاورد بزرگ دفاع مقدس

امام‌ جمعه خرم‌آباد به ۳۱ شهریور و آغاز جنگ تحمیلی اشاره و گفت: سال‌هاست از آغاز جنگ تحمیلی می‌گذرد و مسئله مهم این مدت دستاوردهای دفاع مقدس در تداوم انقلاب اسلامی ایران بوده است.
آیت‌الله میرعمادی دستاورد بزرگ برای دفاع مقدس را تحکیم موقعیت مردمی انقلاب اسلامی برشمرد و اظهارکرد: مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب حضور داشته و سبب تداوم آن شدند.
وی با ذکر این مطلب که مقاومت و ایستادگی در برابر متجاوز دیگر دستاورد دفاع مقدس بود، تصریح کرد: این عامل امروز سبب تداوم مبارزه علیه نظام سلطه و استکبار جهانی شده است.

تقویت قدرت و موقعیت برتر ایران در منطقه؛ دستاورد دیگر دفاع مقدس

آیت‌الله میرعمادی دیگر دستاورد دفاع مقدس را تقویت قدرت و موقعیت برتر ایران در منطقه ذکر کرد و ادامه داد: مقاومت‌های حزب‌الله لبنان، حشدالشعبی، حماس، جهاد اسلامی، انصارالله، لشکر زینبیون و فاطمیون و حتی مقاومت‌ جانانه سربازان سوریه در برابر تروریست‌ها و تکفیری‌ها نتیجه و تجربه هشت سال دفاع مقدس ایران اسلامی است.
نماینده ولی‌فقیه درلرستان دفاع مقدس را گنجینه پرثمری عنوان کرد و افزود: امروز از این گنجینه می‌توان برای تداوم انقلاب اسلامی بهره‌ برد این در حالی‌است که امروز نیز می‌توان با استفاده از تمام ظرفیت‌ها بر تمام مشکلات از جمله مشکلات اقتصادی غلبه کرد.
امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به آغاز سال‌تحصیلی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: در آستانه بهار علم و دانش آنچه مهم بوده، تربیت نیروی انسانی توانمند و متخصص است این در حالی است که امروز تولید مدرک می‌کنیم و در این میان خبری از حرفه‌آموزی و مهارت نبوده و به‌همین جهت است که شاهد جمعیت بالای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار هستیم.
وی با تاکید بر تغییر رویکرد از تولید مدرک به تربیت نیروی توانمند، اظهارکرد: مهارت‌آموزی و تربیت نیروی جوان، انتقال ارزش‌های دینی و آماده کردن نسل جوان برای پذیرش مسوولیت برعهده معلم‌ها و اساتید دانشگاه‌ها است.
آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که منطق زور بر رئیس جمهور آمریکا حاکم است، ادامه داد: این منطق برای همه بشریت و نه‌تنها ایران خطرآفرین است چراکه رئیس جمهور آمریکا فردی مغرور، خودخواه و عهدشکن است که پایبند به هیچ معاهده بین‌المللی نیست.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با ذکر این مطلب که فزون‌خواهی و تعدی‌گری‌های رئیس جمهور آمریکا خطر بزرگی برای بشریت است، افزود: تمام کشورهای مستقل و آزادی‌خواه بایستی جلوی این فزون‌خواهی و تعدی‌گری آمریکا را بگیرند.

انتهای پیام

captcha