ما در میدان جنگ هستیم/ به فکر مردم باشیم
کد خبر: 3748687
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
آیت‌الله علم‌الهدی:

ما در میدان جنگ هستیم/ به فکر مردم باشیم

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه مشهد تأکید کرد: نباید با یک تهدید دشمن خود را در چنگ او قرار ‌دهیم. یک بار با تدبیر در خصوص ارز و سکه، این مصیبت را بر سر مردم آوردیم، دوباره با تدبیر سوء خود نباید برای مردم مشکل ایجاد شود. به فکر مردم باشید. ما در میدان جنگ هستیم، شرایط حساس است، دشمن ما سیلی ضربت خورده و درصدد جبران این سیلی و ضربت است.

نباید با یک تهدید دشمن خود را در چنگ او قرار ‌دهیمبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امروز در خطبه‌های عبادی-‌سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: در این ایام موج عزاداری سیدالشهدا(ع) در موقعیت حساس نظام و انقلاب، اثر فوق‌العاده‌ای در مسئله ارزش‌گذاری انقلاب مقدس اسلامی ما در درون مغزها و کانون عقاید داشت.

وی افزود: این موقعیت حساس که من بیان می‌کنم به این علت است که مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود مکرر این کلمه را استعمال کردند. شرایط و موقعیت حساس به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نیست بلکه به دلیل نوع شگرد، فتنه و توطئه‌ای است که دشمن نسبت به اساس انقلاب و نظام دارد.

علم‌الهدی با بیان اینکه برخی تصور می‌کنند که این مشکلات معیشتی و اقتصادی که امروز برای ما پیش آمده، قوت دشمن و ضعف ما است، عنوان کرد: این مشکلات از آثار قوت دشمن نیست بلکه کارهایی که دشمن انجام می‌دهد، دلالت بر ضعف و زبونی او دارد. دشمنی که ناوگانش دل اقیانوس‌ها را می شکافد و در تمام نقاط دنیا و کره زمین از یک حضور مقتدرانه نظامی برخوردار است، در مقابل ما به قدری ضعیف بوده که جز با توطئه، شگرد و شیطنت قدرت مقابله با ما را ندارد.

امام جمعه مشهد بیان کرد: علت اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند شرایط و موقعیت حساس است، به این دلیل بوده که دشمن مشاهده کرده، انقلابی در یک گوشه دنیا، در استکبارستیزی و مبارزه با دشمن شروع شده، 40 سال عمر کرده، تمام توطئه‌ها را از بین برده و بعد از 40 سال از روز اولش قدرتمندتر و نیرومندتر و دشمن نیز از روز اول انقلاب در دنیا ضعیف‌تر و ذلیل‌تر است، بنابراین به دنبال این بوده تا کاری انجام دهد که مردم ما نتوانند این رشد را ادامه دهند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: با این کیفیت و فرمانی که جامعه، مردم و انقلاب پیش می‌رود، به زودی سفره استکبار دشمن از روی کره زمین جمع خواهد شد، بنابراین دشمن می‌خواهد که جلوی ما را سد کند و درصدد این است که برای ما یا نسل جوان امروز ما که تجربه گذشته و پیروزی انقلاب را ندارند، ثابت کند، راهی که ما در این 40 سال رفتیم، اشتباه بوده است.

وی اضافه کرد: زمانی که افراد جوان‌تری که گذشته را درست تجربه نکردند، تمام جریانات گذشته را به روایت صدا و تصویر مشاهده کردند و امام، پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را ندیدند، امروز مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه را ببینند، بیان می‌کنند که کار نسل گذشته ما از اول اشتباه بود که انقلاب را ایجاد کرد.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه هدف دشمن این است که ما از راهی که رفتیم پشیمان شویم و آن را اشتباه بپنداریم و نسل ما نیز چنین تصور کند که راه را اشتباه رفتیم، تصریح کرد: دشمن در حال انجام این کار آن هم با دو جنگ اقتصادی و رسانه‌ای است. در جنگ اقتصادی معیشت ما را هدف قرار داده و جوان‌های ما نیز تصور می‌کنند که ما از روز اول جامعه مستاصل و فقیری بودیم و امکاناتی نداشتیم، اکنون نیز امکاناتی نداریم و به این دلیل است که همواره "مرگ بر آمریکا" گفتیم. دشمن در جنگ اقتصادی سفره و جریان اقتصاد ما را هدف گرفته است.

امام جمعه مشهد افزود: دشمن در جنگ رسانه‌ای قصد دارد که به عناوین مختلف و با دستگاه‌های گوناگون و جریان‌های اطلاع‌رسانی و ارتباطاتی سراسر جهان به ما تلقین کرده و ما را نسبت به آینده ناامید و به اوضاع بدبین کند تا جلوی راه ما گرفته شود و انقلاب ما بعد 40 سال ادامه پیدا نکند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که اکنون موقعیت حساسی بوده و ما گرفتار این توطئه دشمن شدیم. حمایت مقام معظم رهبری از دولت یا کارگزاران نظام، به معنای تایید سوءتدبیرهای دولت و مجلس نیست. اینگونه نیست که ایشان از این سوءتدبیرها خبر ندارند و اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم برایشان نامعلوم است. در این ممکلت فردی که از همه بیشتر به مسائل و جزئیات مردم آگاهی دارد، شخص مقام معظم رهبری است. به قدری که ایشان قضایا را می‌دانند، هیچ کس نمی‌داند. 

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به سوءتدبیرهایی که کارگزاران نظام داشتند واقف هستند، آن را تایید نکرده و اعتراض و انتقاد خودشان از همه بیشتر است، عنوان کرد: اما حمایتی که از دولت، مجلس و جریان‌های کارگزاری نظام می‌کنند، به این دلیل است که ما در شرایط حساسی قرار گرفتیم و نباید اشتباه نکنیم و حرفی بزنیم که دشمن در جنگ رسانه‌ای خود به حرف ما استشهاد کند و ما ندانسته آب به آسیاب دشمن بریزیم.

علم‌الهدی ادامه داد: اینکه ایشان بیان می‌کنند که همه یکپارچه باشید به این دلیل است که دشمن می‌خواهد از کوچک‌ترین کلمات ما در جنگ رسانه‌ای خود استفاده کند، همان‌طور که با کوچک‌ترین سوءتدبیری که یک کارگزار نظام انجام می‌دهد، از آن در جنگ اقتصادی بهره‌برداری و استفاده می‌کند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: از برکات عشق به اهل بیت پیغمبر، تاسوعا و عاشورا و علی‌دوستی، حسین‌دوستی و زهرادوستی شما مردم این است که خداوند بر ما منت گذاشته و سایه میوه دل پیغمبر و حضرت زهرا(س) بر سر ما پرتوافکن است، مسائل را رصد و به خوبی رهبری می‌کند، انقلاب را پیش می‌برد، دست ما را می‌گیرد و ما را از تمام مشکلات بیرون می‌آورد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: حسین، مقاومت حسینی، مبارزات کربلایی و عاشورایی، هشت سال دفاع مقدس و مقاومت در آن، ما را در میدان جنگ اول دشمن که جنگ اقتصادی است، آماده‌باش و قوی نگه می‌دارد. ما در دوران دفاع مقدس اوضاعی به مراتب پیچیده‌تر و سخت‌تر از اکنون داشتیم، مردم ما مقاومت کردند، در جنگ پیروز شدیم و دشمن را برای همیشه به عقب راندیم. زمانی 1500 کیلومتر خاک این کشور زیر پای دشمن و جبهه در 1500 کیلومتر خاک این کشور تشکیل شده بود. اکنون آن جبهه در کنار دریای مدیترانه تشکیل شده است. ما چنین وضعی داشتیم و به این روز رسیدیم.

وی اضافه کرد: این مشکل در مقابل مشکلات آن زمان چیزی نیست، باید مقاومت کرد و مسئولین ما نیز باید به عرصه فعالیت و مدیریت جهادی بیایند و با تدبیر مشکلات معیشتی مردم را از سر راه خود بردارند. مسئولین نباید کنار بایستند و تماشا کنند که یک فرد سودجوی پیاده نظام آمریکایی با گران‌فروشی و احتکار رزق مردم را از آن‌ها بگیرد. باید به وسط میدان بیایند و مقابله کنند.

علم‌الهدی بیان کرد: در میدان جنگ رسانه‌ای نیز ما باید به دشمن ثابت کنیم که همه ما یک‌صدا هستیم. دولت، مجلس، ، قوه قضاییه، مسئولان کارگزار و مردم یکی هستند، در یک صف مقابل دشمن ایستادند و دو صف ندارند. مسئولین ما نیز نباید در تدبیری که در حل مشکلات معیشتی مردم دارند، دوباره ما را با تصویب FATF به دست دشمن بسپارند. رئیس این کنوانسیون وزیر خزانه‌داری آمریکا بوده و فرمانده مطلق جنگ اقتصادی با ما رئیس آن است. چرا می‌خواهند این لایحه را تصویب کنند؟

امام جمعه مشهد افزود: مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس باید این مساله را بررسی کنند و بدانند که وضعیت و زمامدار کنونی آن چگونه است. نباید با یک تهدید دشمن خود را در چنگ او قرار ‌دهیم. یک بار با تدبیر در خصوص ارز و سکه، این مصیبت را بر سر مردم آوردیم، دوباره با تدبیر سوء خود نباید برای مردم مشکل ایجاد شود. به فکر مردم باشید. ما در میدان جنگ هستیم، شرایط حساس است، دشمن ما سیلی ضربت خورده و درصدد جبران این سیلی و ضربت است. مردم باید با قدرت و تکیه بر توانمندی‌های باطنی و درونی خود مقابل دشمن بایستند و مقاومت کنند.

انتهای پیام

captcha