حرکت عقلانی و هدفمند؛ رمز ماندگاری قیام امام حسین(ع)
کد خبر: 3748697
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷

حرکت عقلانی و هدفمند؛ رمز ماندگاری قیام امام حسین(ع)

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه زنجان با تاکید بر تبیین مفاهیم عاشورا در عزاداری‌ها گفت: قیام امام حسین (ع) حرکتی هدفمند و عقلانی بود که آن را در تاریخ جاودانه کرد.

حرکت عقلانی و هدفمند؛ رمز ماندگاری قیام امام حسین(ع)به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان، اظهار کرد: قیام امام حسین(ع) حرکتی عقلانی، حساب شده و با هدف بوده که پس از گذشت قرن‌ها نام امام و این ,اقعه تاریخی زنده باقی مانده است.
وی خاطرنشان کرد: معاویه وقتی خلافت را غصب کرد برای تضعیف اسلام و در وهله نخست موروثی کردن حکومت، اقدامات بسیاری در سایه و به نام دین اسلام انجام داد.
امام جمعه زنجان تبلیغات گسترده و دروغ‌پردازی را دو اقدام شوم معاویه خواند و گفت: او این کارها را در راستای رسیدن به اهداف پلیدش انجام می‌داد و ذره‌ای از آنها دریغ نمی‌کرد.
وی یادآورشد: معاویه در جنگ صفین و اقدام‌های مزدورانه‌اش در زمان حیات امام حسن مجتبی(ع)، امام را وادار به صلح کردند و ایشان این صلح را برای حفظ اسلام و مسلمین انجام دادند که در پی آن معاویه با زیرپا گذاشتن آن فرزند خود یزید را که از خلافت نشانه‌ای نداشت به عنوان خلیفه پس از خود انتخاب کرد.
خاتمی ادامه داد: امام حسین(ع) وقتی دید دین اسلام دست یزید افتاده، پس از مرگ معاویه با  احساس مسئولیت، آشکارا علیه یزید قیام کردند.
وی به اهداف والای امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: من نه برای مقام دنیا بلکه برای حلال الهی که حرام شده و حرام الهی حلال شده و برای اصلاح امور امت پیامبر(ص) قیام کرده‌ام.
امام جمعه زنجان با تاکید بر تبیین صحیح  قیام امام حسین (ع) تصریح کرد: اصل عزاداری پس از عاشورا است درنتیجه باید عزاداری‌ها تا ۱۵ محرم ادامه داشته باشد.
وی ادامه داد: باید در پس عزاداری‌ها  اهداف مکتب سیدالشهدا(ع) نیز به درستی تبیین شود تا ما هم باید در مقابل دشمنان ایستادگی و از اهداف دشمنان نظام جهت تحریم کشور آگاه و اجازه ندهیم به هدف شوم خود دست یابند.
وی تصریح کرد: خوشبختانه امسال شاهد برگزاری مجالس عزاداری غنی، پر محتوا و با برکت تر از سال‌های گذشته بودیم که نقش مداحان و عزاداران پررنگ و قابل تجلیل است.
خاتمی اقامه نماز را یکی از درس‌های مهم امام برشمرد و گفت: خوشبختانه چند سالی است که نماز ظهر عاشورا با شکوه قابل توجهی در استان برگزار می‌شود.
وی افزود:دفاع مقدس برگرفته از قیام سید الشهدا(ع) بود که رزمندگان اسلام با تاسی از شهدای کربلا با توانی مضاعف و انگیزه‌ای قوی تواستند در مقابل دشمن متجاوز و ظالم بایستند؛ در پیروزی انقلاب و  دوران دفاع مقدس هیچ کشوری به ایران  کمک نکرد بلکه ملت ایران با تکیه بر داشته‌های خود در مقابل دشمنان تا دندان مسلح ایستادگی کرد.
امام جمعه زنجان یآور شد: اول مهر آغاز سال تحصیلی و ورود ۴ میلیون دانشجو و ۱۴ میلیون دانش‌آموز به مدارس کشور است که باید همه تلاش کنیم تا آینده سازان کشور مقاطع تحصیلی را با موفقیت به پایان برسانند.
وی افزود: در طول سه سال آبادان از سه طرف در محاصره نیروهای بعثی قرار داشت که با فرمان امام راحل مبنی بر آزادی آبادان همه نیروهای نظامی بسیج شدند تا آبادان از حصر آزاد شود؛ عملیات شکست حصر آبادان عملیاتی بود که برای اولین بار قوای نظامی در قالب ارتش و سپاه در کنار هم برای آزادی سازی این منطقه تلاش کردند که با عنایت خداوند این عملیات سرآغاز عملیات‌های افتخار‌آفرین دیگر در دوران جنگ تحمیلی شد.
خاتمی خاطرنشان کرد: امروز  باید آگاهتر از گذشته باشیم  زیرا دشمنان با تبلیغات مسموم و نادرست سعی در بدبین کردن مردم نسبت به نظام و ایجاد مشکلات زیاد در کشور دارند.
انتهای پیام
captcha