حرکت امام حسین(ع) حرکتی سیاسی در جهت حفظ دین بوده است
کد خبر: 3748701
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰
علیدادی‌سلیمانی:

حرکت امام حسین(ع) حرکتی سیاسی در جهت حفظ دین بوده است

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه کرمان گفت: حرکت امام حسین(ع) حرکتی سیاسی در جهت حفظ دین بوده است، والا چرا در زمان بعضی از حکومت‌ها اجازه روضه‌خوانی نمی‌دادند.

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از ستاد اقامه نماز جمعه کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، امام جمعه کرمان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: جنگ تحمیلی علیه ایران، جنگ تمام عیاری بود که به صورت ناجوانمردانه و با هدف‌های متعدد به جمهوری اسلامی تجاوز شد.
وی با بیان اینکه جنگ را بر ایران اسلامی تحمیل کردند تا در همان آغاز انقلاب اسلامی را ساقط کنند، افزود: استکبار جهانی تلاش کرد که مناسب‌ترین کشور را علیه ما تحریک کند، لذا صدام را که عقده حقارت داشت انتخاب کرد و همه امکانات را به او داد تا علیه ما وارد جنگ شود.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی بیان کرد: یکی از اهداف جنگ تحمیلی این بود که بخشی از خاک ایران را اشتغال کنند و همه مجامع بین‌المللی برای این هدف به صدام کمک کنند و اگر هم به هیچ کدام از این اهداف نرسیدند، حداقل کاری کنند که انقلاب اسلامی در جغرافیای ایران بماند و روحیه انقلابی‌گری صادر نشود.
امام جمعه کرمان تصریح کرد: وحشت استکبار جهانی از صدور انقلاب بود، اما به فضل خدا و همت مردم شهیدپرور و جوانان رشید این کشور با سلاح ایمان و تبعیت از امام خودشان آنچنان از مرزهای کشور دفاع کردند و هشت سال دفاع مقدسی را رقم زدند که دشمن به هیچ یکی از هدف‌های از پیش تعیین شده خود نرسید.
وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهارکرد: این هفته را ارج می‌نهیم و در تاریخ ما جزو روزهای ارزشمند و بسیار مقدس نگاه کنیم.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی گفت: شهدای ارزشمندی تقدیم کردیم و هزینه بالا دادیم، اما ایران اسلامی دستاوردی در خروج از این جنگ داشت که بسیار بزرگ و برای همه نسل‌های بعد ماندگار و سرنوشت‌ساز است.
وی بیان کرد: با همان روحیه هشت سال دفاع مقدس عراق و سوریه نجات یافت و در آینده نزدیک یمن نجات می‌یابد و صهیونیست دشمن همیشگی مسلمانان زمین‌گیر می‌شود و امیدواریم فلسطین هم پیروزی نهایی خود را جشن بگیرد.
امام جمعه کرمان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان به تشریح ابعاد قیام امام حسین(ع) پرداخت و گفت: قیام امام حسین(ع) نشان داد که این فقط مجموعه‌ای از دستورات شخصی نیست، بلکه مجموعه‌ای از قوانین حیات‌بخشی است که حیات سیاسی و اجتماعی جامعه را در بر می‌گیرد.
وی افزود: در واقع امام حسین(ع) همان نگاه حاکمیتی دین را تفسیر کردند و در عمل این فرموده خداوند را که «من شما را با نصرت خود کمک می‌کنم و آینده جهان جایگاه شما خواهد بود» را نشان دادند.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی عنوان کرد: امام حسین(ع) هم در محتوا، سخن و بصیرت‌افزایی از روز آغاز حرکتشان از مدینه به سمت مکه و کربلا، جامعه را روشن کردند و هم در عمل وارد صحنه شدند و با ظالم‌ترین و فاسدترین انسان‌های زمان خود مبارزه کردند.
وی با طرح این مسئله که چگونه بعضی می‌گویند مجلس امام حسین(ع) را سیاسی نکنید، بیان کرد: حرکت امام حرکتی سیاسی در جهت حفظ دین بوده است، والا چرا در زمان بعضی از حکومت‌ها اجازه روضه‌خوانی نمی‌دادند.
امام جمعه کرمان اظهارکرد: امام حسین(ع) برای اصلاح امت قیام کرد و شربت شهادت نوشید، چگونه بعضی این حرکت را سیاسی نمی‌دانند.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی حرکت امام حسین(ع) را حرکت سیاسی در راستای دین و بصیرت‌افزایی برشمرد و ادامه داد: حرکت سیاسی به معنی واقعی کلمه که اسلام می‌خواهد فرق می‌کند با آنکه بعضی تفکیک جناحی ‌‌می‌کنند.
وی تأکید کرد: وقتی سیاست درست اسلامی را بگوییم، همه جناح‌ها خودشان را با آن تطبیق می‌دهند و هر جناحی به گونه‌ای حرکت کند که با رفتار علوی همخوانی ندارد باید خودش را اصلاح کند.
انتهای پیام

captcha