طنین فریاد لبیک یا زینب(س) در پایتخت شور و شعور حسینی/ای گل سرسبد باغ شهادت يارالی
کد خبر: 3748709
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰
تجمع بزرگ عزاداران در 11 محرم؛

طنین فریاد لبیک یا زینب(س) در پایتخت شور و شعور حسینی/ای گل سرسبد باغ شهادت يارالی

گروه فرهنگی- پایتخت شور و شعور حسینی امروز در عزای شهدای عاشورا؛ با اسرای کربلا در غم و اندوه فقدان حماسه‌سازان تاریخ شریک شد.

طنین فریاد لبیک یا زینب(س) در پایتخت شور و شعور حسینی/ای گل سرسبد باغ شهادت يارالیبه گزارش ایکنا از زنجان، پایتخت شور و شعور حسینی در یازدهم محرم باز رنگ خون و عزا به خود گرفته و واقعه‌ای دردناک از قرن‌ها پیش هنوز دل‌های آزادی‌خواهان را به درد می‌آورد.
حسینیان که در هشتم محرم معروف به یوم‌العباس در تجمعی هزاران نفری ارادت خود به سالار شهیدان را به اثبات رساندند، امروز هم در کنگره‌ای عظیم به دریای عزاداران پیوستند تا در غم حضرت زینب (س) در این مصیبت بزرگ تاریخ شریک باشند.
امروز دل‌های عاشقان در پایتخت شور و شعور حسینی سوخته‌تر از اسرای کربلاست؛ اسرایی که باید از کنار گودال قتلگاه می‌گذشتند و پیکرهای بی‌سر عزیزانشان را که به فجیع‌ترین شکل به شهادت رسیدند را می‌دیدند.
دسته زینبیه اعظم زنجان که هر ساله در یازدهم محرم هزاران بی‌قرار شهدای کربلا را دور خود جمع می‌کند امروز هم میزبان مردم از نقاط مختلف کشور است که آمده‌اند تا به تاسی از عزت و شرف اسرای کربلا، خود را از اسارت نفس رهایی بخشند.
امروز دست‌هایی با فریادهای یا حسین و لبیک یا زینب به آسمان بلند می‌شوند تا به جهانیان ثابت کنند این عشق و محبت از مکتبی روییده که در آن دست‌های عباس علمدار کربلا و سر امام حسین(ع) و یارانش در راه حق و عدالت و بریده شده است.

ای گل سرسبد باغ شهادت يارالی
جمعیت یک صدا دست شاه بیت  « ای گل سرسبد باغ شهادت يارالی/ باشسيز اولساندا وارين خلقه امامت يارالی/ حسين من، حسين من، حسين من» را زمزمه می‌کنند و ماتم و اندوه خود را فریاد می‌زنند.
در این تجمع عظیم پرچم‌هایی را می‌بینی که در آسمان به اهتزاز درآمدند تا بگویند واقعه انسان‌ساز کربلا که از پیام‌رسان بزرگ تاریخ به نسل امروز رسیده، باصلابت‌تر از گذشته به نسل‌های آینده انتقال می‌یابد.
مادرانی را در این تجمع عظیم می‌بینی که کودکان را در آغوش می‌فشارند و با سوز و گداز به یاد مادران و کودکانی که در ظالمانه‌ترین حادثه تاریخ اسیر شدند، اشک از گونه‌ها جاری می‌کنند.
آن‌جایی که معرفت و گذشت جان می‌گیرد، گوشه‌ای از بهشت را می‌بینی؛ ایستگاه امید که توسط انجمن ام اس استان زنجان در حاشیه دسته زینبیه برپا شده، خیرانی را به خود جذب می‌کند که دستگیری از همنوع را فراموش نمی‌کنند.
امسال در مسیر دسته زینبیه ۸۹ واحد ثابت و سیار برای جمع‌آوری نذورات مردم مستقر شده و بسیاری از مردم قربانی‌های خود را به این دسته اهدا می‌کنند.
تصاویر دوربین‌هایی که در نقاط مختلف به ثبت و ضبط این مراسم باشکوه می‌پردازند، توان نمایش هزاران عاشقی که آمده‌اند تا عزم‌ها را راسخ کنند که از درس‌های عاشورا مشق زندگی بنویسند را ندارند.
دیدن عظمت حضور این همه عاشق در مکتب حسینی دست‌هایم را برای نگارش این گردهمایی بزرگ شیعیان سست کرده؛ می‌خواهم قلم را روی زمین بگذارم و پیاله گدایی‌ام را در پیشگاه معبود عرضه کنم تا چند قطره از معرفت حسین وجودم را سیراب کنم.
انتهای پیام
captcha