انقلاب اسلامی؛ آیینه و پرتوی عاشورا
کد خبر: 3748715
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸

انقلاب اسلامی؛ آیینه و پرتوی عاشورا

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه قیدار گفت: انقلاب اسلامی و قیام عاشورا در مبارزه با طاغوت و تحمل سختی‌ها در راستای تحقق اهداف با هم مشابهت‌هایی دارند.

انقلاب اسلامی؛ آیینه و پرتوی عاشورابه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر قیدار اظهار کرد: پس از واقعه عاشورا، حضرت سجاد (ع) و حضرت زینب (س) و اهل بیت سیدالشهدا رسالت مهمی در رساندن پیام این واقعه تاریخی برعهده داشتند که به بهترین نحو این مأموریت را انجام دادند.
امام جمعه قیدار انقلاب اسلامی را آئینه و پرتوی عاشورا دانست و افزود: این دو قیام در مبارزه با طاغوت و تحمل سختی‌ها در راستای تحقق اهداف با هم مشابهت‌هایی دارند که عده‌ای جان خود را فدا کردند تا ارزش‌های بزرگتری زنده بماند.
وی ضمن تأکید بر ارتقای محتوای دینی در هیئت‌های مذهبی بیان کرد: شور به وجود آمده در این هیئت‌ها ناشی از تلاش خالصانه فعالان این هیئت‌ها بوده است.
موسوی با اشاره به قرارگیری در آستانه هفته دفاع مقدس عنوان کرد: هفته دفاع مقدس برای ما ایرانی‌ها یادآور اقتدار، ایثار و نمونه عملی از الگوی مدیریت جهادی و مقاومت در سایه تحریم‌ها است.
امام جمعه قیدار با تشریح شرایط زمان آغاز تجاوز رژیم بعث عراق به خاک ایران ادامه داد: این جنگ با حمایت همه جانبه دشمنان ایران موجودیت انقلاب و ایران را نشانه رفته بود.
وی با بیان اینکه دفاع مقدس ظرفیت‌های نهفته ایران را به نمایش گذاشت، ادامه داد: دفاع مقدس بسیارى از معادلات جهانى را تغییر داد و چراغ امید را در بین ملل مظلوم جهان روشن ساخت.
انتهای پیام
captcha