تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3748735
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۷

تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار کهگیلویه و بویراحمد

گروه فرهنگی ـ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های هفته دفاع مقدس را تشریح کرد.

تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار کهگیلویه و بویراحمد

امیرعباس آسمند، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: چهار یادمان شهدای گمنام در شهرهای پاتاوه، مارگون، لنده و دهدشت افتتاح می‌شوند.
وی برگزاری شب خاطره دفاع مقدس، نواختن زنگ ایثار و پایداری در مدارس، تجلیل از سربازان نمونه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی، تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، رونمایی از کتاب‌های حوزه ادبیات پایداری، غبارروبی از گلزار شهداء، سرکشی از خانواده شهداء و جانبازان و همایش زنان و دفاع مقدس را از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سطح استان عنوان کرد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این هفته از ۶ جلد کتاب و دانشنامه حوزه ادبیات و پایداری و دفاع مقدس استان رونمایی می‌شود که از این تعداد ۴ جلد نمایشنامه و ۲ جلد کتاب خاطره رزمندگان استان خواهد بود.
آسمند در ادامه عنوان کرد: این کتابها به نام‌های معرکه خندق، انار بهشت، پلاک طلا، آنچه پدر دانست و نگفت و نوعروسان جنگ هستند.
وی برگزاری ۱۳ یادواره شهدا طی هفته دفاع مقدس در مناطق مختلف استان، همایش پیاده روی خانواده به مناسبت هفته دفاع مقدس روز جمعه، ۶ مهرماه از ابتدای جاده پارک جنگلی به سمت تپه نورالشهداء یاسوج، جشنواره شعر دفاع مقدس، جشنواره رسانه و دفاع مقدس، نمایشگاه عکاسی، میزگرد رادیویی و تلویزیونی را از دیگر این ویژه‌برنامه‌ها ذکر کرد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد خاطره ‌گویی دفاع نقدس در مدارس، مساجد و اماکن عمومی، مسابقه کتابخوانی دفاع مقدس، کارگاه‌های آموزشی تاریخ شفاهی جنگ هشت سال دفاع مقدس، نمایش صحنه‌ای، نقد و بررسی کتاب‌های حوزه دفاع مقدس، انتخاب کتاب برتر حوزه دفاع مقدس، تجلیل از همسران جانبازان اعصاب و روان، همایش روحانیون و دفاع مقدس را از سایر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این استان اعلام کرد.
آسمند بیان کرد: شبیه سازی عملیات ثامن الائمه ( شکست حصر آبادان) از سوی تیپ ۴۸ فتح استان انجام می‌شود. همچنین رزمایش ۲۰ هزار نفری بسیجیان استان با حضور گرادن‌های مختلف در یاسوج برگزار خواهد شد.
وی یادآور شد: نمایش رژه پیاده و موتوری و اقتدار نیروهای مسلح استان امروز، ۳۱ شهریورماه برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha