همایش «محبت امام حسین؛ آموزه‌ مشترک اسلامی» در غنا+عکس
کد خبر: 3748760
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
به مناسبت ایام محرم برگزار شد؛

همایش «محبت امام حسین؛ آموزه‌ مشترک اسلامی» در غنا+عکس

گروه بین‌الملل ـ همایش «محبت امام حسین(ع)؛ آموزه مشترک همه فرق اسلامی» در سالن اجتماعات دانشگاه اسلامی غنا برگزار شد.

به گزارش ایکنا از غنا؛ در ابتدای این همایش که به مناسبت ایام محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی برگزار شد، محسن معارفی، رئیس دانشگاه اسلامی غنا و نماینده جامعه المصطفی(ص) العالمیه در این کشور ضمن تشکر از برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان، محبت امام حسین را صیقلی‌بخش دل‌های مومنان دانست و تأکید کرد: این محبت با مطالعه زندگی آن حضرت (چه در نبرد کربلا و چه در طول حیات) و بیانات نورانی ایشان، انسان را به سمت سعادت و نیک‌بختی سوق می‌دهد.

در ادامه مصطفی کویاته، استاد دانشکده مطالعات ادیان غنا، امام حسین(ع) را الگوی کاملی برای جوانان که بیشتر تشنه محبت هستند، دانست و شجاعت و رشادت را یکی از ویژگی‌های بارز آن حضرت معرفی کرد.

وی تأکید کرد: زندگی امام حسین ظرفیت زیادی دارد که می‌تواند در ابعاد مختلف به عنوان الگوی جوانان معرفی شود چنانچه پیامبر(ص) نیز او را سرور جوانان اهل بهشت معرفی کرد.

در پایان دکتر حسین، رئیس دپارتمان مطالعات ادیان مقاله‌ای با عنوان «لزوم نگاهی نو به گرامیداشت عاشورا در راستای مسائل بنیادین انسان» ارائه داد و گفت: روح معنوی امام حسین(ع) همچنان با انسان امروز حرف می‌زند و می‌تواند مهم‌ترین دغدغه‌های بنیادین ما را جواب دهد. بنابراین باید در گرامیداشت آن حضرت به گونه‌ای عمل کرد که احساس نیاز به عاشورا بیشتر احساس شود.

این همایش با مرثیه‌سرایی و ذکر مصائب حضرت سید الشهداء(ع) و سینه‌زنی پایان یافت.

همایش «محبت امام حسین(ع)؛ آموزه‌ مشترک اسلامی» در غنا+عکس

همایش «محبت امام حسین(ع)؛ آموزه‌ مشترک اسلامی» در غنا+عکس

همایش «محبت امام حسین(ع)؛ آموزه‌ مشترک اسلامی» در غنا+عکس

انتهای پیام

captcha