نقش محوری مساجد در حماسه‌آفرینی‌های دفاع مقدس
کد خبر: 3748786
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱

نقش محوری مساجد در حماسه‌آفرینی‌های دفاع مقدس

گروه فرهنگی - فرمانده سپاه ناحیه امام علی(ع) گفت: یکی از اهداف برگزاری کنگره شهدای شهرستان تاکستان در مسجد، تبیین نقش محوری مساجد در حماسه‌آفرینی‌های دوران دفاع مقدس است.

 نقش محوری مساجد در حماسه‌آفرینی‌های دفاع مقدس

امیرعلی حسینیانف فرمانده سپاه ناحیه امام علی (ع) در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، با اشاره به برگزاری کنگره بزرگداشت شهدای شهرستان تاکستان در نیمه دوم مهرماه عنوان کرد: مقدمات برگزاری این کنگره قریب به یک دهه به طول انجامیده است که طی آن آثار ارزشمند و فاخر شهدا ازجمله زندگینامه، مرور خاطرات خانوادهٔ شهدا، وصایا و تحصیلات آنان از طریق مصاحبه ویژه با خانواده‌های معظم شهدا جمع‌آوری و ثبت‌شده است.
فرمانده سپاه تاکستان افزود: هدف از برگزاری این کنگره در مسجد امام حسن مجتبی (ع) این است که بتوانیم با همکاری مسئولین، خانواده معظم شهدا، فرماندهان، سرداران هشت سال دفاع مقدس و ائمه جماعات شهرستان با تبیین نقش محوری مساجد در حماسه‌آفرینی‌های دوران دفاع مقدس ایفای نقش کنیم.
حسینیان تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت در مقدمات برگزاری کنگره، طرح دیدار با خانواده‌های 456 توسط اعضای سپاه، فرمانداری، دفتر امام‌جمعه و ادارهٔ بنیاد شهید به‌منظور تجلی همدلی و تجلیل معنوی با خانواده‌های معظم شهدا است.
وی خاطرنشان کرد: ازجمله برنامه‌های اصلی قابل‌اجرا در روز کنگره شامل سخنرانی، ادعیه خوانی بانام شهدا، نمایش صحنه‌ای با موضوع دفاع مقدس و اجرای طرح «هر پلاک، یک ملاک» است.
این مسئول بیان کرد: برگزاری کنگرهٔ 500 شهید شهرستان به‌عنوان یک حرکت فرهنگی جامع که طی این مفهوم جهاد 500 دلاور مرد و آزاداندیش ساکن دیار تاکستان، با تأسی از ظلم‌ستیزی سیدالشهدا، امام حسین (ع) در میدان نبرد میان حق و باطل، برای نسل جوان و آیندگان را معنی کند.
به گزارش ایکنا، یادمان 397 شهید دارای مزار،26 شهید جاویدالاثر و 105 شهید مهاجر شهرستان تاکستان در روز 16 مهر مقارن با 28 محرم‌الحرام پیش از ظهر در مسجد امام حسن مجتبی (ع) برگزار خواهد شد.

 انتهای پیام

captcha