تحصیل ۳۴۲ هزار دانش‌آموز لرستانی در قالب ۱۴۰۰ آموزشگاه
کد خبر: 3748790
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹

تحصیل ۳۴۲ هزار دانش‌آموز لرستانی در قالب ۱۴۰۰ آموزشگاه

گروه فرهنگی ـ مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: ۳۴۲ هزار دانش‌آموز لرستانی در قالب ۱۴۰۰ آموزشگاه در ۱۶ هزار و ۵۲۰ کلاس درس سالتحصیلی جدید را آغاز می‎‌کنند.

تحصیل 342 هزار دانش‌آموز لرستانی در قالب 1400 آموزشگاه

به گزارش ایکنا از لرستان، رضا زینی‌وندمقدم، مدیر کل آموزش و پرورش لرستان، جمعه، 30 شهریور به‌عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد در مصلی الغدیر این شهر، ضمن تسلیت شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش و تبریک فرا رسیدن بهار تعلیم و تربیت، اظهارکرد: تقارن بازگشایی مدارس را با شورحسینی به فال نیک می‌گیریم.
وی افزود: عاشورا عبرت‌آموزترین حادثه بشریت و تاریخ تشیع است و قیام امام حسین(ع) احیاکننده دین و اصلاح‌کننده امت جدش رسول‌الله(ص) است.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان قیام امام حسین(ع) را در راستای حفظ تکریم انسان و ارزش‌های والای انسانی دانست و اضافه کرد: انسان به‌عنوان خلیفه‌الله و کریم‌ترین و عزیزترین موجود روی زمین و به‌عنوان کسی‌که روح الهی در وی دمیده شده است و ملائکه باید در مقابل او سجده کنند، به‌عنوان کسی که اسرار الهی طبق آیات قرآن به او آموخته شده است می‌بایست از این طریق به مراتب کمال انسانی برسد.
زینی‌وندمقدم با اشاره به عبارات «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» و «هل من ناصر ینصرنی»، بیان کرد: این فریاد صرفاً برای آن زمان نیست بلکه برای همه مردم در تمام اعصار است .
وی با اشاره به دوران هشت سال دفاع مقدس، آن‌را جز ء پُرافتخارترین دوران این انقلاب نامید و گفت: دفاع مقدس با تأسی از حادثه کربلا به وجود آمد و بزرگ‌ترین درسی که عاشورا به ما داد این بود که ظلم کردن و ظلم‌پذیری به هر شکلی و هر نوعی مذموم است.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: یکی‌از رسالت‌های آموزش و پرورش و همه دستگاه‌های فرهنگی، انتقال و تعمیق بخشیدن ارزش‌ها و آگاه کردن جوانان و نوجوانان است تا این ارزش‌ها همواره در این کشور ثابت و استوار بمانند.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به بازگشایی مدارس، اضافه کرد: زیربنا و اساس استخوان‌بندی توسعه در هر کشوری تربیت نیروی انسانی ماهر است و محور و مدار توسعه نیروی انسانی و تربیت و هویت‌سازی آن بر عهده آموزش و پرورش است .
وی اظهارکرد: نقش آموزش و پرورش در توسعه و زیرساخت‌های کشور نقشی حیاتی و نقش اول است و همین امر وظیفه و رسالت آموزش و پرورش را سنگین و ثقیل کرده و جایگاه این دستگاه را در بین نهادها و سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر متمایز و برجسته ساخته است .
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان به فرازی از بیانات مقام معظم رهبری که فرموده‌اند: «تاثیر بی‌نظیر آموزش و پرورش در پیشرفت و سعادت کشور یک مسئله مهم و فوق‌العاده است و این جزء واجبات و بدیهیات است و توسعه کشور و سعادت کشور مرهون پرداختن به آموزش و پرورش است»، گفت: امروزه یکی‌از مؤلفه‌های مهم قدرت، ثروت و امنیت در همه دنیا آموزش تکنولوژی و دانایی است و هر کشوری که به این امر خوب پرداخته و جایگاه معلم و تعلیم و تربیت را خوب درک کرده در صدر توسعه‌های جهان است که نمونه عینی آن‌ها کاملاً مشهود است .
زینی‌وندمقدم با اشاره به تأثیر آموزش و پرورش در همه بخش‌ها، افزود: سرمایه‌‌گذاری در آموزش و پرورش هزینه نیست، سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش پُربازده‌ترین و بلکه پُرسودترین نوع سرمایه‌گذاری است و تضمین‌کننده سرمایه‌گذاری در همه بخش‌های دیگر و پیش‌نیاز هر نوع سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های کشور است .
وی با بیان این‌که یکی‌از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بحث تحول در آموزش و پرورش است، ادامه داد: همه مسئولان کشور به این نتیجه رسیده‌اند که اگر بخواهیم، اقتصادی پویا و تولیدی پُررونق داشته باشیم و اگر بخواهیم برای برون‌رفت از آسیب‌های اجتماعی کاری بکنیم، تنها راه آن پرداختن به آموزش و پرورش و پرداختن به تعلیم و تربیت است .
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان افزود: در همین راستا مقام معظم رهبری دستور تحول در سیاست‌های آموزش و پرورش را صادر فرمودند و تقریباً بیست سال پیش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شروع شد که پس‌از تحقیقات و بررسی‌های کامل این صنعت به‌عنوان ارزشمندترین سند بالادستی نظام تعلیم و تربیت که مبتنی‌بر چشم‌انداز 20 ساله و سند جامع علمی کشور است تدوین و تصویب و امروز در حال اجراست.
وی عنوان کرد: این سند با ساحت‌های شش‌گانه که دارد، اهداف و دوره‌های آموزشی تعلیم و تربیت را به‌عنوان اهداف عالی دستگاه تعلیم و تربیت تدوین کرده و زیر نظام‌ها وبیش از یک‌صد راهکار عملی به‌عنوان برنامه عملیاتی آن در دستور کار قرار گرفته است.
زینی‌وند اضافه کرد: در این سند پنج استراتژی مهم، کاهش تمرکز، مشارکت‌پذیری، عدالت‌محوری، مدرسه‌محوری و رویکرد فرهنگی با محوریت تحول در محتوا و برنامه‌های آموزشی و پرورشی و تحول در نحوه مدیریت آموزش و پرورش امروزه در حال اجراست و لازمه اجرای آن نگاه همه آحاد جامعه به‌سمت مدرسه، تعلیم و تربیت است.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: انتظار دارم که با توجه به اهمیت و اولویت تعلیم و تربیت همه مسئولان و مردم خوب و نجیب استان آموزش و پرورش را یاری رسانند تا در آستانه بهار تعلیم و تربیت و آغاز فصل شکفتن با حضور 342هزار دانش‌آموز در قالب 16 هزار و 520  کلاس درس و با بیش‌از 25 هزار نیروی معلم و سه هزار نیروی اداری در سال جدید شاهد مهری پُرشور باشیم.

انتهای پیام

captcha