وجود امام سجاد(ع) در کربلا عامل بقای اسلام بود
کد خبر: 3748800
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲

وجود امام سجاد(ع) در کربلا عامل بقای اسلام بود

گروه معارف ــ رئيس اداره تبلیغات اسلامی شبستر اظهار کرد: امام سجّاد(ع) گرچه در کربلا کشته نشد، اما وجودش، بقایش و اسارتش عامل بقای اسلام بوده است.

 وجود امام سجاد(ع) در کربلا عامل بقای اسلام بود

حجتالاسلام جلیل حاج پورتقی، رئيس اداره تبلیغات اسلامی شبستر در گفتوگو با ایکنا از آذربایجانشرقی، اظهار کرد: امام سجّاد(ع) گرچه در کربلا کشته نشد، اما وجودش، بقایش و اسارتش عامل بقای اسلام بوده است.
وی‌ افزود: امام زین‌العابدین(ع) به خاطر معرفت کامل و عشق وافری که به معبود خویش داشت و مقام الوهیت را به خوبی درک کرده بود، در هنگام امور عبادی به پروردگار خود توجه کامل پیدا می‌کرد و نسبت به تمام امور اطراف خود بی‌توجه می‌شد، آن چنان قلب او سرشار از یاد و ذکر خدا می‌شد که فضای دل را بر دیگر مخلوقات تنگ می‌کرد.
وی با اشاره به یکی از ویژگی‌های ممتاز امام زین‌العابدین(ع) خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های ممتاز آن حضرت، احاطه علمی ایشان به اصول اعتقادی و احکام اسلامی بود، به گونه‌ای که در مقابل هر سؤالی که از او می‌شد، پاسخی دقیق و اعجاب‌انگیز، بیان می‌کرد. این ویژگی منحصر به فرد، دانشمندان دیگر مذاهب را به تحسین و اعجاب واداشته بود.
‌پورتقی‌ ادامه داد: امام سجاد‌(ع)، دوست داشت فقیران، یتیمان و بینوایان سر سفره‌اش باشند و با آنها بنشیند، غذا برای آنها آماده کند و حتی غذا در دهن آنان بگذارد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شبستر صحیفه سجادیه را از مهم‌ترین گنجینه‌های اسرار الهی دانست و یادآور شد: کتاب شریف صحیفه سجادیه که حاوی ادعیه و مناجات‌های چهارمین پیشوای شیعیان است، یکی از بزرگترین و مهم‌ترین گنجینه‌های حقایق و اسرار الهی به شمار می‌رود.
وی‌ با اشاره به فرموده امام زین‌العابدین(ع) افزود: سیدالساجدین امام سجاد(ع) می‌فرمایند: وای بر شما! آیا می‌دانید که به درگاه چه کسی می‌ایستم و با چه کسی می‌خواهم مناجات کنم!؟
انتهای پیام

captcha