نیروهای مسلح در اوج آمادگی قرار دارند
کد خبر: 3748831
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷

نیروهای مسلح در اوج آمادگی قرار دارند

گروه سیاست و اقتصاد - فرمانده تیپ ۲۱۶ مستقل زرهی زنجان گفت: نیروهای مسلح در اوج آمادگی قرار دارند و به هر تهدیدی از سوی دشمنان پاسخ داده می‌شود.

نیروهای مسلح در اوج آمادگی قرار دارندبه گزارش ایکنا از زنجان، امیر سرتیپ‌ دوم علی مظهری صبح امروز، 31 شهریور در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع‌مقدس در زنجان، اظهار کرد: استکبار جهانی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی و اعلام مواضع آن، دست به توطئه‌های زیادی جهت براندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی زد.
وی خاطرنشان کرد: دو سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 59 استکلبار جهانی نقشه‌ جنگ نظامی علیه ایران را آغاز کرد و مناطق مختلف کشور را از طریق سه مرز هوایی، دریایی و زمینی مورد هدف قرار دادند.
فرمانده تیپ ۲۱۶ مستقل زرهی زنجان با اشاره به اینکه در این هنگام ملت ایران در قالب نیروهای مردمی بسیج و یگان‌های نظامی جهت مقابله با تهاجمات دشمن به پا خواستند بیان کرد: علاوه بر این در این زمان بخشی از نیروهای سپاه و ارتش نیز همزمان در داخل کشور مشغول مبارزه با ضدانقلاب‌ها و منافقین بودند اما جهت پیشگیری از ورود دشمن به مرزهای غربی ایران اعزام شدند.
وی خاطرنشان کرد: صدام با آغاز تهاجم خود پیش‌بینی کرده بود که ظرف مدت دو هفته به تهران خواهد رسید و مصاحبه بعدی خود را در پایتخت ایران انجام خواهد داد اما ملت ایران و رزمندگان اسلام با رشادت، شجاعت و شهامت و با تاسی از نهضت سیدالشهدا (ع) صف دشمن را شکسته و رژیم بعث عراق را به عقب راندند.
مظهری تصریح کرد: در سال دوم جنگ تحمیلی، بنی‌صدر که نمی‌توانست جنگ را اداره کند پا به فرار گذاشت که در این هنگام با تشکیل قرارگاه‌های مشترک ارتش و سپاه عملیات‌های عمده‌ای را علیه ارتش رژیم بعثی عراق انجام دادند و این رژیم را از خاک ایران بیرون راندند.
وی به شعار امسال هفته دفاع‌مقدس اشاره کرد و گفت: شعار امسال هفته دفاع‌مقدس «ما توانستیم» نامگذاری شده است، همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند: آمریکا خواست و نتوانست و ما خواستیم و توانستیم.
مظهری خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیروهای مسلح در اوج آمادگی قرار دارند و همه سلاح‌های مورد نیاز در داخل کشور تولید شده است و به هر تهدیدی از سوی دشمنان پاسخ داده می‌شود.
انتهای پیام
captcha