آموزش ۲۰ قرآن‌آموز در خانه «حضرت رقیه(س)» جلفا
کد خبر: 3748838
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸

آموزش ۲۰ قرآن‌آموز در خانه «حضرت رقیه(س)» جلفا

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر خانه قرآن حضرت رقیه(س) جلفا با بیان اینکه ۲۰ قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی و روانخوانی از گرایش‌های آموزشی این مرکز قلمداد می‌شود.

آموزش 20 قرآن آموز در خانه «حضرت رقیه(س)» جلفا

فاطمه حسینی‌نسب، مدیر خانه قرآن حضرت رقیه(س) جلفا در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 20 قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی و روانخوانی از گرایش‌های آموزشی خانه قرآن حضرت رقیه(س) جلفا قلمداد می‌شود.
وی افزود: بالاترین سطح تعليم قرآن، فراگیری آن همراه با فهم مطالب‌ و رهنمودهای آن است، و پايين‌ترين‌ سطح آن، فراگیری روخوانی و درست‌خوانی قرآن‌ است.
وی به پایه‌های سنی قرآن‌آموزان این خانه قرآنی اشاره کرد و گفت: قرآن‌آموزان در پایه‌های سنی نونهال و نوجوان در کلاس‌های آموزشی حاضر می‌شوند.
حسینی‌نسب ضمن بازگو کردن هدف آموزش قرآن در دوره‌ ابتدايی و راهنمايی ادامه داد: هدف آموزش قرآن در دوره‌ ابتدايی و راهنمايی، دستيابی دانش‌آموزان به سواد قرآنی است. به‌ طور ساده كسی از سواد قرآنی برخوردار است كه قرآن كريم را به ‌راحتی و روانی می‌خواند، معنای عبارات و آيات ساده و پركاربرد قرآن را می‌فهمد، با پيام‌های زندگی‌ساز آن كه موجب سعادت دنيا و آخرت است، آشناست و بالاخره تمام اين مهارت‌ها و دانش‌ها را ضمن انس با قرآن كريم يعنی خواندن روزانه و مستمر آن، حفظ كرده و به‌ تدريج ارتقاء می‌بخشد.
وی سواد قرآنی را عاملی برای بهره‌گيری مادام‌العمر از قرآن دانست و اظهار کرد: سواد قرآنی، دانش و مهارت پايه و اوليه برای بهره‌گيری مادام‌العمر از قرآن كريم است. برنامه‌ آموزش قرآن از محتوا و روشی برخوردار است تا بتواند دانش‌آموزان را در پايان دوره‌ راهنمايی به هدف فوق برساند. از اين رو هر چند محتوای اين برنامه در دوره‌ ابتدايی از مواد مختلفی تشكيل شده است اما مهم‌ترين هدف آموزش قرآن در دوره‌ ابتدايی، دستيابی به توانايی خواندن قرآن كريم است.
مدیرخانه قرآن حضرت رقیه(س) جلفا یادآور شد: یادگیری و یاددهی قرآن، پاداش بزرگی دارد و در اهمیت آن همین بس که خداوند از خود به عنوان «معلم قرآن» یاد می‌کند.
وی با اشاره به فرموده پیغمبر(ص) افزود: پیامبراکرم(ص) می‌فرمایند: قرآن سفره پربرکت الهی است؛ آن را یاد بگیرید و تا می‌توانید در این راه بکوشید؛ زیرا قرآن نور آشکار و شفای سودمند الهی است. قرآن را یاد بگیرید؛ چون خداوند به جهت فراگرفتن آن، شما را به درجه اعلای شرافت خواهد رساند.
حسینی‌نسب تأکید کرد: می‌توانيم به جای اين كه مراتب آموزش قرآن را در طول هم ببينيم؛ در عرض و كنار هم ديده شود تا به وسيله اين كار ضمن ارائه پاسخ مثبت به نيازهای متعدد مخاطبان، بر جذابيت آموزش نيز افزود. در اين شيوه از آموزش، جامعيت آموزش قرآن كريم مدنظر است. هدف آموزش جامع قرآن دستيابی آحاد مردم جامعه به سواد قرآنی است.

انتهای پیام

captcha