اجرای ۱۰ مجلس تعزیه در الیگودرز
کد خبر: 3748841
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴

اجرای ۱۰ مجلس تعزیه در الیگودرز

گروه فرهنگی ـ. رئیس ارشاد الیگودرز از اجرای ۱۰ مجلس تعزیه طی ماه‌های محرم و صفر در شهر و روستا‌های الیگودرز خبرداد.

اجرای 10 مجلس تعزیه در الیگودرز

حبیب جمشیدی، ئییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان الیگودرز امروز، 31 شهریور در جمع خبرنگاران با بیان این‌که از مهم‌ترین ویژگی‌های تعزیه مردمی بودن این هنر است، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در ایام محرم و صفر 10 مجلس تعزیه در سطح شهرستان و روستاهای اطراف الیگودرز برگزار می‎شود.
وی افزود: تعزیه و شبیه‌خوانی یک هنر آیینی ـ مذهبی است که روایت‌گر داستان‌ها و اتفاقات مذهبی، تاریخی، اسطوره‌ای و ملی نیز هست.
رئیس کانون آیینی و سنتی الیگودرز با بیان این‌که تعزیه یک نوع و شکلی از عزاداری برای امام حسین(ع) و یارانش و یکی‌از روش‌های انتقال واقعه عاشورا ایت، اضافه کرد: تعزیه به‌دلیل بستر مذهبی و داشتن صورت نمایشی و روایت‌گونه آن موجب دلبستگی مردم به آن شده است، زیرا روایت داستانی و نمایشی در انتقال عمیق‌ترین و مفاهیم علمی، ادبی، تاریخی و اخلاقی بسیار مؤثر و باورپذیر است.
جمشیدی با اشاره به این‌که تعزیه ازجمله قدیمی‌ترین نمایش‌های آیینی ـ مذهبی ایران است، اظهارکرد: از مهم‌ترین ویژگی‌های تعزیه مردمی بودن این هنر است کمااینکه این نمایش هر سال در ایام محرم و مناسبت‌های مذهبی در این شهرستان برپا می‌شود و امسال هم از اول تا دوازدهم محرم و ایام اربعین تا پایان ماه صفر تعزیه‌خوانی در سطح شهر و روستاهای اطراف اجرا می‌شود.

انتهای پیام

captcha