تبیین قیام تاریخ‌ساز سالار شهیدان در بلاروس
کد خبر: 3748864
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷

تبیین قیام تاریخ‌ساز سالار شهیدان در بلاروس

گروه بین‌الملل ـ مراسم بزرگداشت دهه اول محرم و ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در میان حزن و اندوه ایرانیان مقیم بلاروس، برگزار و در آن قیام تاریخ‌ساز اباعبدالله الحسین(ع) تبیین شد.

به گزارش ایکنا از بلاروس؛ این مراسم که از ابتدای ماه محرم در سفارت ایران در مینسک برپا شد، از روز شنبه، پنجم ماه محرم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ساعی‌ور، خطیب و مبلغ اعزامی از سوی مرکز بین‌المللی تبلیغ به مینسک، ایرانیان مقیم، دانشجویان شاغل به تحصیل و تعدادی از آذری‌های مقیم شهر مینسک در محل بیت الزهرا(س)، ادامه یافت.

حجت‌الاسلام ساعی ور، در شب‌های منتهی به شب عاشورا به ارائه سلسله مباحث برگرفته از قیام تاریخ‌ساز ابا عبدالله الحسین (ع) و بیان حکمت‌ها و عبرت‌های نهضت عاشورا پرداخت.

حضور جمعی از شیعیان آذری در مجالس این ایام، سبب شد که سخنرانیها به دو زبان برای حاضران اجرا شود که این خود بر شور و حال مجلس افزود. در ادامه مجالس با مدیحه سرایی در مدح امام حسین (ع) و شهیدان دشت کربلا توسط روح الله کاتبی و اقامه نماز مغرب و عشاء و پذیرایی از مهمانان عزادار خاتمه یافت.

در روز عاشورا نیز برنامه سخنرانی و عزاداری با ماتم فراوان ادامه یافته و در هنگامه ظهر، شیعیان دلداده ابا عبدالله الحسین (ع)، به یاد نماز ظهر عاشورای آن حضرت، سر بر سجده تسلیم ساییده و نماز عشق به جای آوردند.

گفتنی است، مراسم عزاداری محرم امسال با تلاش و همکاری سفارت ایران در بلاروس، رایزنی فرهنگی سفارت ایران، انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی مقیم بلاروس و خانه دوستی ایران و بلاروس برگزار شد.

 

 

انتهای پیام

captcha