«هیهات منا الذله» الگویی بارز برای ما و تمامی جهانیان است
کد خبر: 3748888
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳

«هیهات منا الذله» الگویی بارز برای ما و تمامی جهانیان است

گروه سیاست و اقتصاد - نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی آمریکا جایی در خاورمیانه ندارد و شعار «هیهات منا الذله» حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مبنی بر عدم ذلت‌پذیری، الگویی بارز برای ما و تمامی جهانیان شده است.

 «هیهات من الذله» الگویی بارز برای ما و تمامی جهانیان است

به گزارش ایکنا از قزوین، هم‌زمان با 31 شهریورماه سالروز آغاز جنگ تحمیلی 8 ساله عراق علیه ایران و آغاز هفته دفاع مقدس و در ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در مراسمی با حضور مسئولان استان، نیروهای مسلح و مردم ولایت مدار قزوین نمایش شکوه اقتدار و عظمت نیروهای سه‌گانه استان انجام و نیروهای مسلح مستقر در استان از جلوی جایگاه لشکر 16 زرهی رژه رفتند.
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین در این مراسم با بیان اینکه نیروهای مسلح کشور ما با دیگر نیروهای مسلح جهلان تفاوت فاحشی دارند، اظهار کرد: این تفاوت بنیادین در این نکته نهفته است که بنیان‌گذار نیروهای دینی و اسلامی حضرت حق بوده و خداوند برای حمایت از دین و انسان‌ها این بنا را قرار داده است.
وی افزود: خداوند نیروهای مسلح را برای حمایت از مستضعفین عالم اعم از مسلمان و غیرمسلمان مأمور کرد تا با این حمایت زمینه دلگرمی آن‌ها را به اسلام ایجاد کند ازاین‌رو حضرت رسول اکرم (ص) فرمودند اگر مسلمانی صدای استغاثه انسانی را بشنود و به یاری او نشتابد مسلمان نیست.
امام‌ جمعه قزوین تأکید کرد: این رسالت نیروهای مسلح استان را سنگین‌تر می‌کند تا در راستای این تأکید خداوند قدم بردارند و برای دفاع از مستضعفان عالم آماده شوند.
این مقام مسئول با اشاره به ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) یادآور شد: ازجمله درس‌های حماسه حسینی می‌توان به صبر و استقامت، وفاداری، بصیرت و دشمن‌شناسی، ولایتمداری، همراهی مردم و حق‌داری اشاره کرد.
وی با اشاره به اینکه علی‌رغم تمامی تبلیغات مسموم دشمن برای سست کردن نیروهای مسلح و ناامید کردن ملت از ادامه انقلاب اسلامی است که آحاد مردم با بصیرت و دشمن‌شناسی خود نسبت به انقلاب اسلامی پایبند هستند و با الگو قرار دادن سیره عاشورا از این راه تبعیت می‌کنند.
آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی آمریکا جایی در خاورمیانه ندارد و شعار هیهات من الذله حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مبنی بر عدم ذلت پیری الگویی بارز برای ما و تمامی جهانیان شده است.
وی ادامه داد: بی‌شک آینده از آن اسلام است چراکه وعده و اراده خداوند بر این است که مستضعفان عالم با ظهور منجی عالم بشریت پیشوایان جهان خواهند شد و نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز زمینه‌ساز این ظهور و حرکت الهی خواهد بود.
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین در پایان تأکید کرد: نیروهای مسلح و بسیج مردمی در راستای ظهور حضرت حجت (عج) و حمایت از مستضعفان عالم و مبارزه با باطل پیشکسوت بوده و آماده خدمت باشند.
به گزارش ایکنا، یگان‌های پیاده و موتوری نیروهای سپاه پاسداران، نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی و بسیجیان، یگان‌های نمونه و رزم‌نوازان استان قزوین در این مراسم با نشان دادن توانمندی خود و ارائه آخرین تجهیزات نظامی و انتظامی بار دیگر با آرمان‌های امام و رهبری و انقلاب اسلامی تجدید پیمان کرده و بر ادامه مسیر پرافتخار شهدا تأکید داشتند.

انتهای پیام

captcha