دفاع مقدس به هیچ حزب و جناحی تعلق ندارد
کد خبر: 3748895
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱

دفاع مقدس به هیچ حزب و جناحی تعلق ندارد

گروه سیاست و اقتصاد - نماینده ولی فقیه در لشکر ۸ نجف اشرف گفت: دفاع مقدس متعلق به تمام مردم ایران است و به هیچ حزب و جناحی تعلق ندارد، دستاورد‌های آن باید حفظ و تقویت شود و نباید اجازه داد که دستمایه رقابت‌های سیاسی و مسائل حاشیه‌ای قرار گیرد.

دفاع مقدس به هیچ حزب و جناحی تعلق ندارد

حجت‌الاسلام محسن طالب‌پور، نماینده ولی فقیه در لشکر ۸ نجف اشرف در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، با بیان اینکه دفاع مقدس یکی از برگ‌های زرین و شاخص تاریخ انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: درباره دفاع مقدس دو نکته باید مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد، نکته اول این است که چرا جنگ بر ما تحمیل شد و انگیزه کسانی که جنگ را به ما تحمیل کردند چه بود؟
وی افزود: انقلاب اسلامی به عنوان بزرگترین تحول سیاسی، اجتماعی و فرهنگی عصر حاضر در دنیا شناخته شد و طبیعی بود که استکبار جهانی و عوامل آن این تحول را برنتابند و برای مبارزه با آن اقدام کنند، لذا استکبار جهانی از همان روزهای آغازین پیروزی انقلاب برای جلوگیری از رشد انقلاب کمر همت بست و از سال 1357 تا 1359 از طریق جنگ نیمه سخت یعنی ترور، کودتا، تحریم و جنگ داخلی به مبارزه با انقلاب برخاست و هدفش جلوگیری از تثبیت انقلاب اسلامی بود که با مدیریت حضرت امام(ره) و همراهی مردم موفق به انجام این کار نشد، چنانکه در اولین سال پیروزی انقلاب، قانون اساسی تدوین و به رأی مردم گذاشته شد و قوای سه‌گانه شکل گرفت.

جنگ با هدف سقوط انقلاب به ملت ایران تحمیل شد
نماینده ولی‌فقیه در لشکر 8 نجف اشرف اضافه کرد: دشمن بعد از ناکامی در جنگ نیمه سخت، به جنگ سخت روی آورد و از سال 1359 با هدف سقوط انقلاب اسلامی، جنگ را بر ما تحمیل کرد؛ انقلابی که از نگاه آنها نباید پیروز و تثبیت می‌شد، باید شکست می‌خورد. استکبار جهانی با همراهی کشورهای متعدد، صدام را تحریک و تجهیز کرد و به جان ملت ایران انداخت.
حجت‌الاسلام طالب‌پور تصریح کرد: جنگ ایران و عراق غلط است، بلکه باید گفت جنگ دنیا با ایران؛ زیرا بر اساس آمارها بیش از 83 کشور به صدام در این جنگ کمک می‌کردند و تنها جنگی بود که دو ابرقدرت شرق و غرب در آن با یکدیگر متحد بودند، ولی چون نگاه مادی داشتند و بر اساس برآوردهای مادی برنامه‌ریزی کردند و قرار بود جنگ حداکثر یک هفته طول بکشد، موفق نشدند.
وی نکته دوم را تبیین و تحلیل دستاوردهای جنگ برای مردم ایران و کسانی که جنگ را تحمیل کردند، دانست و افزود: این جنگ برای دشمن هیچ دستاوردی دربر نداشت، جز هزینه‌های سنگینی که به کشورهای مشارکت‌کننده در جنگ تحمیل و عراق به کشوری ویرانه تبدیل شد که هنوز نیز بخش قابل توجهی از آن ویرانه‌ها باقی مانده است و نهضتی که در میان انسان‌های آزاده دنیا به وجود آمد. از طرف دیگر، انقلاب اسلامی نه تنها ساقط نشد، بلکه بنیادهای آن مستحکم‌تر شد.

دفاع مقدس؛ صحنه اثبات پوشالی بودن ابرقدرت‌ها
نماینده ولی‌فقیه در لشکر 8 نجف اشرف با بیان دستاوردهای ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس گفت: ما انقلاب خود را به بهترین شکل حفظ کرده و توانستیم در مقابل دنیا هشت سال مقاومت کنیم. ما ثابت کردیم که ابرقدرت‌ها و کشورهایی که با آنها همراهی می‌کنند، قدرت‌های پوشالی هستند. کشوری تازه انقلاب کرده که هنوز نیروی نظامی و ارتش مجهزی ندارد، نه تنها سه روز و یک هفته و یک سال، بلکه توانست هشت سال در مقابل ابرقدرت‌ها ایستاده و از حیثیت وجودی‌اش دفاع کند. علاوه بر اینکه به تعبیر حضرت امام(ره) در این جنگ توانستیم حقانیت خود را به دنیا ثابت کنیم. اوایل جنگ مرتب علیه ایران قطعنامه صادر و ایران به عنوان آغازگر جنگ معرفی می‌شد، ولی در اواخر جنگ و با توجه به تحولاتی که در منطقه به وجود آمد، اعتراف کردند که آغازگر جنگ، صدام و حامیانش بوده‌اند.
وی ادامه داد: دستاورد سوم این بود که توانستیم انقلاب را صادر کنیم، به این معنا که فرهنگ مقاومت و دفاع و شهادت‌طلبی را به دینا شناساندیم و اینکه می‌توان با دست خالی و در شرایط بسیار ضعیف مادی در مقابل ابرقدرت‌ها ایستاد و پیروز شد. بعد از دفاع مقدس، نگاه دنیا به ایران تغییر کرد و ایران به عنوان کشوری قدرتمند و تأثیرگذار شناخته شد. ما امروز در تحولات منطقه نقش ایفا می‌کنیم، به عنوان کشوری که اگر در بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها همراهی نکند، آن تصمیمات عملی نمی‌شود که بخش قابل توجهی از این امر مرهون عملکرد ما در دفاع مقدس و عزت و قدرتی بود که در این دوران به دنیا نشان دادیم.

توان دفاعی ایران مرهون دفاع مقدس است
حجت‌الاسلام طالب‌پور با بیان اینکه دستاورد دیگر ملت ایران در دفاع مقدس، حفظ نوعدوستی و وطن‌دوستی بود، اضافه کرد: جنگ در استان خوزستان در جریان بود، ولی مردم از سراسر ایران برای دفاع از کشور در جنگ حاضر می‌شدند و بیشترین شهدای دفاع مقدس مربوط به استان اصفهان هستند. از طرف دیگر، به تعبیر حضرت امام(ره)، جنگ باعث شد تا خود را باور کرده و به خودباوری بالایی دست یابیم. امام(ره) می‌فرمودند جنگ از الطاف خفیه الهی بود، شاید آن زمان خیلی‌ها مفهوم این سخن را درک نمی‌کردند، ولی باید توجه داشته باشیم که زیرساخت‌های توان دفاعی امروز ما در دوران دفاع مقدس شکل گرفت.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای دفاع مقدس، تحول معنوی‌ای بود که در مردم ایجاد شد، اینکه جوانان ما حاضر شدند برای حفظ انقلاب و بالاتر از آن دین خود از تمام هستی‌شان بگذرند. ما در دفاع مقدس، 183 هزار شهید تقدیم کردیم که جزء سرمایه‌های معنوی و ارزش‌های ما هستند.

دفاع مقدس به هیچ حزب و جناحی تعلق ندارد
نماینده ولی‌فقیه در لشکر 8 نجف اشرف اظهار کرد: دفاع مقدس مربوط به همه مردم ایران است، دفاع مقدس جناحی، حزبی و گروهی نیست و به هیچ یک از اینها تعلق ندارد. وحدتی که در دوران دفاع مقدس داشتیم، بی‌نظیر بود و علی‌رغم اینکه جریان‌های سیاسی در مسائل مختلف با یکدیگر اختلافات زیادی داشتند، ولی در رابطه با دفاع مقدس با هم متحد بودند و در واقع دفاع مقدس نماد وحدت ما است. احزاب، گروه‌ها و جناح‌ها نباید از دفاع مقدس به نام خود استفاده کنند یا آن را بهانه‌ای برای رقابت‌های سیاسی خود قرار دهند.
وی تصریح کرد: نباید نقاط ضعفی را که وجود آنها در هر جنگی طبیعی است، بزرگ‌نمایی کرد. مقام معظم رهبری به شدت با طرح این مسئله که جعبه سیاه جنگ و مسائل پشت پرده آن را موشکافی کنیم، مخالفت کردند. امکان دارد در جنگی که هشت سال طول کشید، کسی تصمیم درستی نگرفته یا اقدام دقیقی انجام نداده باشد، ولی بیان و بازگویی آن نه تنها هیچ نفعی دربر ندارد، بلکه مضر نیز هست؛ البته نقاط ضعف باید در مراکز تخصصی و دانشگاه‌های جنگ بررسی و برطرف شود، ولی طرح آن در رسانه‌ها و صحنه اجتماع مصلحت نیست.

دشمن به دنبال تخریب دفاع مقدس است
حجت‌الاسلام طالب‌پور با بیان اینکه امروز استکبار جهانی به دنبال سلب روحیه مقاومت به عنوان دستاوردی از دفاع مقدس است، گفت: دشمن با شیطنت مسائل مربوط به جنگ را زیر سوال برده و برخی شایعات، تخلفات و مشکلات را مطرح می‌کند، مثل اینکه چرا جنگ بعد از فتح خرمشهر متوقف نشد، در حالی که دولتمردان عراقی چنین پیشنهادی را مطرح نکردند.

وی ادامه داد: همه جناح‌ها و گروه‌ها باید برای حفظ و تقویت روحیه مقاومت در جامعه تلاش کنند. ما در مقابله با دشمن باید از توانمندی‌ها و تجربیات خود استفاده کنیم و بهترین منبع برای حفظ و تقویت روحیه مقاومت، دفاع مقدس است. در جریان مبارزه با داعش، تجربیات دفاع مقدس بود که در اختیار عراق و سوریه قرار گرفت و ابتکار جنگ در شب مربوط به دفاع مقدس است، حتی تجربه بسیج نیروهای مردمی، در عراق در قالب حشد الشعبی و در سوریه در قالب دفاع وطنی جلوه‌گر شد. این تجربیات را باید حفظ کرد و به دنیا شناساند و نباید اجازه داد که دفاع مقدس وجه المصالحه مسائل حاشیه‌ای قرار بگیرد. دفاع مقدس یک دوران طلایی روشن و افتخارآمیز است و نباید آسیب ببیند.
انتهای پیام

captcha