دفاع مقدس؛ دفاع ملتی انقلابی ‌مقابل ۴۳ کشور جهان
کد خبر: 3748899
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳

دفاع مقدس؛ دفاع ملتی انقلابی ‌مقابل ۴۳ کشور جهان

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده‌ ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: جنگی که عراق بر ما تحمیل کرد، تنها تقابل میان این دو کشور نبود، بلکه طبق شواهد، ‌۴۳ کشور جهان به صدام کمک نظامی کردند و وارد جنگ مستقیم یا غیرمستقیم با جمهوری اسلامی ایران شدند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان، صبح امروز، 31 شهریروماه در مراسم رژه نیروهای مسلح که در میدان سربازان گمنام زاهدان برگزار شد، گفت: هفته دفاع مقدس یادآور هشت سال دفاع مردم ایران در مقابل حملات ددمنشانه دشمن بعثی است که می‌خواست انقلاب اسلامی را در ابتدای حرکتش متوقف کند.
وی افزود: جنگی که عراق بر ما تحمیل کرد، تنها تقابل میان این دو کشور نبود، بلکه طبق شواهد، بلکه 43 کشور جهان به صدام کمک نظامی کردند و وارد جنگ مستقیم یا غیر مستقیم با جمهوری اسلامی ایران شدند.
نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: کشور جماهیر شوروی جزء بزرگترین تأمین‌کننده‌های سلاح برای عراق بود و در این زمینه گورباچف با ارسال نامه به سران عرب اطمینان داده بود که عراق در جنگ با ایران شکست نخواهد خورد.
وی با بیان اینکه شوروی سابق از هیچ حمایتی برای سرکوب انقلاب اسلامی دریغ نکرد، ادامه داد: هواپیماهای میگ، انواع تانک‌ها و موشک‌ها هدایای جماهیر شوروی بود که آن‌ها را برای جنگ با ایران به صدام داده بود.
آیت‌الله سلیمانی اظهار کرد: ایالات متحده آمریکا، انگلستان، جمهوری بلژیک، کویت، آلمان، سویس، اسپانی، مصر و شوری سابق هر کدام با تمام توان از عراق در جنگ نابرابر صدام علیه ایران حمایت کردند.
وی افزود: بریتانیا با اهدای بمب‌های شیمیایی به صدام، باعث کشته شدن هزاران زن و کودک ایرانی در حلبچه شد؛ تاکتیک‌های جنگی و امنیتی را به آنان آموزش داد تا با کمک صدام بتواند انقلاب برخاسته از دل مردم ایران را نابود کند.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اما جنایاتی از این قبیل نتوانست روحیه مردم و نیروهای نظامی کشور را کم کند و مردم در کنار نیروهای نظامی توانستند از خاک کشور به بهترین شکل ممکن دفاع کنند.

دفاع مقدس؛ دفاع ملتی انقلابی در مقابل 43 کشور جهان

دفاع مقدس؛ دفاع ملتی انقلابی در مقابل 43 کشور جهان

دفاع مقدس؛ دفاع ملتی انقلابی در مقابل 43 کشور جهان

انتهای پیام

captcha