ثبت سند برای موقوفه میلیاردی در زنجان
کد خبر: 3748903
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲

ثبت سند برای موقوفه میلیاردی در زنجان

گروه اجتماعی ــ یکی از موقوفات ارزشمند اوقاف استان زنجان به میزان یک هزار و ۸۸ هکتار در تپه دستاران که وقف شده از سال ۱۳۱۵ هجری قمری است؛ ثبت سند شد.

ثبت سند برای موقوفه میلیاردی در زنجانبه گزارش ایکنا، از زنجان، در کار ارزشمند و مشترکی از سوی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان و اداره اوقاف شهرستان خرم‌دره یکی از موقوفات ارزشمند اوقاف به میزان یک هزار و ۸۸ هکتار در تپه دستاران که وقف شده از سال ۱۳۱۵ هجری قمری است، ثبت سند شد.
این موقوفه که در شهرستان خرم‌دره واقع شده است دارای ارزش ریالی بالایی بوده و برای عزاداری امام حسین(ع) وقف شده است که طبق برآورد ارزش آن بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان است.
ثبت موقوفه ارزشمند برای عزاداری امام حسین(ع)
حجت‌الاسلام فخرالدین خدابنده‌لو، رئیس اداره اوقاف شهرستان خرم‌دره در این رابطه اظهار کرد: یکی از کارهای ارزشمندی که توسط اداره اوقاف و با همکاری اداره ثبت انجام شده است گرفتن سند برای این موقوفه ارزشمند است.
خدابنده‌لو گفت: این موقوفه شامل یک هزار و ۸۸ هکتار بوده و سهم اوقاف نیز از آن بسیار بود که احقاق حق شد.
وی با اشاره به اینکه نام موقوفه نیز به اسم کربلا علی معروف به شیعه ثبت شده است، ادامه داد: این موقوفه برای روضه‌خوانی ‌ و تعزیه‌خوانی امام حسین(ع) به ثبت رسیده است.
این مسئول با اشاره به اینکه گرفتن سند برای سهم اوقاف در این مزرعه یک کار ارزشمند بود، گفت: از این پس مالکان مشاعی از سرگردانی نجات یافته و می‌توانند برای سهم خود سند بگیرند.
رئیس اداره اوقاف شهرستان خرم‌دره ضمن مثبت ارزیابی کردن اتفاق رخ داده برای این موقوفه، بیان کرد: تلاش مسئولان اوقاف احقاق حقوق موقوفات و عمل امینانه به نیات واقفان خیراندیش و ایجاد اعتماد بین مردم است.
تلاش ۱۸ ماهه برای ثبت سند
نعمت احمدی، معاون حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز در این باره گفت: ثبت سند این موقوفه در نتیجه ۱۸ ماه با کار مشترک اداره ثبت خرم‌دره و همراهی اداره اوقاف شهرستان و جهاد کشاورزی و مساعدت‌های معاونت و کاداستر استان انجام شد.
نعمت احمدی با اشاره به اینکه این موقوفه در سال ۱۳۱۵هجری قمری به ثبت رسیده است، افزود: نیت موقوفه نیز عزاداری و تعزیه‌داری برای امام حسین(ع) است.
وی با بیان اینکه پیش از این ثبت سند در این مزرعه برای سایر مالکان مشاعی نیز مشکل داشت، گفت: با ثبت این سند سایر مالکان نیز می‌توانند سند خود را دریافت کنند.
معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه نحوه استفاده این زمین که در مجاورت شهر خرم‌دره است را شامل می‌شود به صورت عرصه‌های صنعتی کشاورزی و خدماتی است؛ تصریح کرد: کار ارزشمندی که در این حوزه صورت گرفته است؛ تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگی و سرمایه‌گذاری در این حوزه است که به اقتصاد نیز کمک خواهد کرد.
ثبت چنین سند عظیمی در کشور بی‌نظیر است
سلمان قنبری، رئیس ثبت اسناد شهرستان خرم‌دره با اشاره به اینکه بیشترین بخش این موقوفه یعنی پلاک بزرگی همچون یک هزار و ۸۸ هکتار موقوفه بوده است، گفت: همکاران ما پس از برداشت نقشه و جانمایی و تثبیت آن و تلاش همکاران واحد ثبتی طی برداشت‌های متعدد و مراجعه به محل و حضور مالکان مشاعی نسبت به نقشه‌برداری اقدام کردند.
‌قنبری با اشاره به تهیه 15 صفحه صورت جلسه افزود: پس از جانمایی و تثبیت در سامانه ثمین نسبت به صدور مالکیت مشاعی هفت سهم یک هزار و ۳۵۸ سهم شش دانگ به نام اداره اوقاف و امور خیریه اقدام شد و سایر مالکان مشاعی نیز که بالغ بر هزاران نفر است می‌توانند نسبت به دریافت اسناد مالکیت مشاعی و تک برگی خود اقدام کنند.
انتهای پیام
captcha