لزوم کنترل و مراقبت بر رفتارهای اجتماعی رانندگان مدارس
کد خبر: 3748943
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲

لزوم کنترل و مراقبت بر رفتارهای اجتماعی رانندگان مدارس

گروه اجتماعی - رئیس شورای اسلامی شهر همدان در جمع رانندگان سرویس مدارس تأکید کرد: رانندگان شهری به عنوان سفیران فرهنگی جامعه باید مراقب رفتارهای اجتماعی خود باشند، زیرا در زمینه ماندگاری چند روزه گردشگران در شهرمان تأثیرگذار خواهد بود.

لزوم کنترل و مراقبت بر رفتارهای اجتماعی رانندگان مدارس

به گزارش ایکنا از همدان به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، کامران گردان رئیس شورای اسلامی شهر همدان در همایش توجیهی و آموزشی رانندگان سرویس مدارس شهر، اظهار کرد: این نشست های هم اندیشی میتواند شرایط موجود ترافیکی شهر را هر چه بهتر بهبود بخشد.
به گفته وی، سرویس‌های مدارس یکی از ضروریات جامعه شهری محسوب می‌شود که ساماندهی و نظارت بر عملکرد مطلوب آن و همچنین ارتقای فرهنگ رانندگی یکی از مهمترین دغدغه‌های مجموعه مدیریت شهری است.
گردان از رانندگان سرویس مدارس درخواست کرد با رعایت اصول رانندگی و حداکثر احتیاط، امنیت رفت‌وآمد دانش‌آموزان را تسهیل دهند.
وی همچنین گفت: رانندگان شهری به عنوان سفیران فرهنگی جامعه باید مراقب رفتارهای اجتماعی خود باشند، زیرا در زمینه ماندگاری چند روزه گردشگران در شهرمان تأثیرگذار خواهد بود.
رئیس شورای شهر همدان ادامه داد: برخورد رانندگان سرویس مدارس هم اهمیت زیادی دارد، زیرا دانش‌آموزان نسل جدید به‌رغم بازیگوشیهایشان، باهوش و آگاه به مسائل روز هستند و تمام مباحث را در ذهن خود ثبت می‌کنند.
گردان بیان کرد: شهر همدان از لحاظ غنای فرهنگی، نظم و وضعیت مناسب شهری و بسیاری از ظرفیت‌های دیگر مورد توجه جهان قرار گرفته که به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی و همچنین پایلوت شهر سبز پایدار از سوی مجمع جهانی شهرهای اسلامی انتخاب شده است.
وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه مصوبات رانندگان شهری در صحن شورا با در نظر گرفتن شرایط جامعه لحاظ می شود، بر این نظر هستیم تا بسته های تشویقی برای آنها اعمال شود.
گردان ادامه داد: تاکنون 980 خودروی تاکسی و شخصی تحت پوشش سیستم مدیریت شهری قرار گرفته اند، قصد داریم این تعداد را به هزار و 500 مورد خودرو برسانیم.
وی همچنین خبر داد: در پایان سال تحصیلی جاری هم تعدادی از رانندگان نمونه سرویس مدارس شناسایی و معرفی خواهند شد تا الگوهای مناسب در این زمینه شناخته شوند.

رانندگان سرویس‌ مدراس الگوی رفتارهای اجتماعی برای دانش‌آموزان هستند
سرهنگ علی فکری رئیس پلیس راهور استان همدان هم در ادامه گفت: با آغاز بازگشایی مدارس و تردد دانش‌آموزان شاهد افزایش سفرهای ترافیکی در شهر خواهیم بود که دغدغه ایجاد امنیت این قشر از جامعه برای خانواده ها، مسئولان آموزش و پرورش و نیروهای امنیتی در ذهن خطور می‌کند.
فکری با اشاره به آمار تصادفات فوتی دانش‌آموزان در کشور، بیان کرد: خروجی تمامی مشکلات منجر به تصادفات، آرامش جامعه را به هم می‌ریزد که اصلاح این وضعیت، زمان‌بر خواهد بود.
وی با تأکید بر اینکه عکس‌العمل رفتارهای رانندگان بر مسائل اخلاقی، محورهای اجتماعی و اقتصادی تأثیرگذار خواهد گذاشت، افزود: رانندگان سرویس‌های مدراس هم باید الگوی رفتارهای اجتماعی برای دانش‌آموزان باشند و مسئولان مدارس هم ساعات تردد سرویس مدارس را به مانند یکی از ساعات دروس دانش آموزان ببینند.
فکری با تأکید بر اینکه مسائل فنی و ایمنی رانندگان را با پیگیری بیشتر بررسی خواهیم کرد، گفت: با احصای مشکلات سال گذشته بر این نظر هستیم تصادفات را به حداقل برسانیم و هر سال به سمت قانونمندتر شدن، پیش می‌رویم.
وی ابراز امیدواری کرد با ارتقای فرهنگ رانندگی، به مرحله‌ای برسیم که نیازی به اعمال قانون نباشد.
گفتنی است؛ در پایان مراسم رانندگان برتر سرویس مدارس شهر همدان تجلیل شدند.
انتهای پیام

captcha