نابودی بزرگترین منکر، هدف قیام عاشورا بود
کد خبر: 3748970
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳

نابودی بزرگترین منکر، هدف قیام عاشورا بود

گروه اجتماعی - زمان امام حسین(ع) بزرگترین منکر که یزید بود، جای بزرگترین معروف که امام و ولی مسلمانان است را اشغال کرده بود، از همین رو مقابله با ظلم و نابودی بزرگترین منکر جامعه، هدف اصلی قیام عاشورا بود که الگویی برای سایر قیام ها محسوب می‌شود.

نابودی بزرگترین منکر، هدف قیام عاشورا بودحجت‌الاسلام جواد نیک‌بین، مدیر حوزه علمیه عباسغلی خان مشهد در گفت وگو با ایکنا از خراسان رضوی، گفت: قیام امام حسین(ع) در برابر جاهلیت اولی بود و امام خمینی(ره) نیز به پیروی از قیام سیدالشهداء(ع) در برابر جاهلیت مدرن ایستادگی کردند تا انقلاب اسلامی پیروز شد.
وی با بیان اینکه در زمان امام حسین(ع) جاهلیت دوباره به جامعه اسلامی برگشته بود به حدی که منکرترین فرد جامعه به عنوان معروف ترین یعنی خلیفه مسلمانان بر مسند خلافت بود، ابراز کرد: از همین رو امام حسین(ع) در برابر این نوع از جاهلیت قیام کرد و اثرگذاری قیام سید الشهداء(ع) را می توانیم در قیام های بعد از ایشان به نام قیام مختار ثقفی و زیدبن نار ببینیم.
نیک‌بین با تأکید براینکه امام حسین(ع) «ثارالله» یعنی خون خدا نام گرفتند، اظهار کرد: خون در بدن می تواند باعث حیات یا ممات شود، بنابراین قیام امام حسین(ع) نیز همانند خون در تمام اعضا و جوارح جامعه اسلامی در حرکت است و تا زمانی که این خون در پیکره اسلام جریان داشته باشد اهداف جامعه اسلامی پایدار خواهند ماند.

تأثیر قیام امام حسین(ع) در همه عصرها نمایان است
وی گفت: تاثیر قیام امام حسین(ع) را می توان در تمام عصرها ونسل ها مشاهده کرد به گونه‌ای که با گذشت زمان بسیاری از قیام امام حسین(ع)، هنوز در جوامع اسلامی علت اصلی اکثر قیام‌ها مبارزه با منکر و ظلم است که الگو اولیه این قیام ها، قیام سیدالشهدا(ع) است.
مدیر حوزه علمیه عباسغلی خان مشهد با تأکید براینکه در زمان امام حسین(ع) جای معروف ومنکر عوض شده بود، گفت: امروز هم جاهلیت مدرن وجود دارد و به تعبیر قرآن جاهلیت مسلح به سلاح علم است و علمی که باید در خدمت روشنگری انسان قرار بگیرد در حال حاضر باعث تیره روزی انسان شده وبه نحوی جاهلیت باز تولیده شده به مراتب بالاتر از جاهلیت قدیم است.
وی ادامه داد: در زمان امروز نیز مردم باید در برابر ظلم مستکبرانی مانند آمریکا واسرائیل و هر کسی که بر مردم اطراف خود ظلم می‌کند بیاستند و با انواع مظاهر ظلم که در اطراف ماست مقابله کنند چرا که عاشورا درس ایستادگی در برابر ظالم را به مردم می دهد.
نیک‌بین با اشاره به اینکه ظلم فقط محدود به کشورهای دیگر نمی شود، عنوان کرد: ظلم پدر ومادر به فرزند یا ظالم کسانی که در وضعیت بد اقتصادی اقدام به احتکار اجناس ضروری می‌کنند تا در گرانی این اجناس را به فروش برسانند نیز از دیگر وجوه ظالم در جامعه است که باید با آن ایستادگی کرد.

انتهای پیام

captcha