سازمان‌های مردم‌نهاد به فكر پشتوانه مردمی باشند
کد خبر: 3749001
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳

سازمان‌های مردم‌نهاد به فكر پشتوانه مردمی باشند

گروه اجتماعی ـ مدیركل دفتر امور اجتماعی ـ فرهنگی استانداری فارس با بیان اینكه وقتی هدف سازمان‌های مردم‌نهاد برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی است باید به فکر پشتوانه‌ مردمی باشند، گفت: مردم پشتوانه کسی می‌شوند که آثار خدماتشان در جامعه جاری و عیان باشد.

به گزارش ایكنا از فارس، بتول معلم، مدیركل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس امروز، 31 شهریورماه در چهارمین جلسه هیئت نظارت بر تأسیس و فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد استان بیان کرد: اعتماد اجتماعی سرآغاز و نقطه عطفی برای شروع مسئولیت‌پذیری است.
وی افزود: با مشارکت اجتماعی سرمایه‌های اجتماعی جامعه قدرت بروز پیدا کرده و زمینه رشد تعالی و توسعه اجتماعی را فراهم می‌کنند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس با بیان اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد ریشه در دغدغه‌های اجتماعی دارد، گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد، نهادهای خودجوش مدنی هستند که احساس مسئولیت را وظیفه خود و رسیدن به آرمان‌های جامعه والا و عاری از مشکلات را هدف نهایی خود می‌دانند. از اعتماد اجتماعی بالا برخوردار بوده و همیار و همگام با دردهای اجتماعی در جامعه قدم بر می‌دارند.
معلم با اشاره به اینکه سمن‌ها باید مردم‌یار باشند، گفت: وقتی هدف سازمان‌های مردم نهاد برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی است باید به فکر پشتوانه‌ مردمی باشند؛ چرا که مردم پشتوانه کسی می‌شوند که آثار خدماتشان در جامعه جاری و عیان باشد.
وی بیان کرد: فعال‌تر کردن NGO ها و آموزش‌ها باید به نحوی کار کرد که با وحدت در کلیت استان بتوانیم نیازهای ضروری استان را با کیفیت بالا مرتفع کنیم.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی و دبیر هیئت نظارت فارس نیز در ادمه این جلسه بر لزوم تأسیس و حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد را به‌عنوان بازوی اجرایی در کنار دستگاه‌های دولتی در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید برای داشتن جامعه‌ای سالم و توانمند تأکید کرد.
انتهای پیام

captcha