پادزهر جنگ فرهنگی تمسک جستن به قرآن و عترت است
کد خبر: 3749028
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷

پادزهر جنگ فرهنگی تمسک جستن به قرآن و عترت است

گروه اجتماعی- عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پادزهر جنگ فرهنگی تمسک جستن به قرآن و عترت است، ادامه داد: عرصه بعدی جنگی که دشمنان راه انداخته‌اند، جنگ اقتصادی است به گونه‌ای که ترامپ اعتراف می‌کند که بی‌نظیرترین تحریم‌های طول تاریخ بشریت را علیه ایران اجرایی کرده است.

پادزهر جنگ فرهنگی تمسک جستن به قرآن و عترت است

به گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله سیداحمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری امروز شنبه 31 شهریور به مناسبت سومین روز شهادت اباعبدالله‌الحسین(ع)، یادواره شهدای طلبه روحانی ملایر و همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، در جمع جامعه روحانیت، خانواده معظم شهدا، مسئولان و اقشار مختلف مردم شهرستان ملایر در محل مسجد جامع این شهر، افزود: جنگ نظامی یکی از شیوه‌های دشمنان بود که به برکت خون شهدا، از دوران دفاع مقدس سربلند بیرون آمدیم.
وی به شدت گرفتن جنگ فرهنگی با هدف تغییر دادن فرهنگ دینی، سست کردن بنیان خانواده‌ها و ایجاد خودباختگی و بی‌هویتی در بین جوانان اشاره و اظهار کرد: امروز شبکه‌های ماهواره‌ای بیگانه و فضای مجازی آلوده خانواده‌های ما را تحت‌الشعاع قرار داده و یکی از عوامل اصلی افزایش آمار طلاق در ایران همین تهاجم فرهنگی است.
خطیب موقت نمازجمعه تهران به انتشار رمان‌ها و کتاب‌های فاسد و مبتذل اشاره کرد و گفت: امروزه مشاهده می‌شود فرهنگ سکولاریسم در عرصه هنر و سینمای ما رخنه کرده و در حال ترویج است.
وی با تأکید بر اینکه پادزهر این جنگ، تمسک جستن به قرآن و عترت است، ادامه داد: عرصه بعدی جنگی که دشمنان راه انداخته‌اند، جنگ اقتصادی است به گونه‌ای که ترامپ اعتراف می‌کند که بی‌نظیرترین تحریم‌های طول تاریخ بشریت را علیه ایران اجرایی کرده است.
عضور هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان اینکه هدف نهایی این تحریم‌ها اعمال فشار بر مردم به منظور ایجاد دین‌زدگی، بی‌اعتمادی به نظام و مسئولان و ناامیدی است، افزود: آنچه مسلم است این است که ملت ایران بابصیرت و آگاهی همواره در صحنه حضور دارند و دشمنان را خسته می‌کنند.

بخشی از التهابات اقتصادی کشور به واسطه فضای مجازی آلوده شکل گرفت
وی با بیان اینکه جنگ روانی یکی دیگر از عرصه‌های جنگ نابرابری است که دشمنان علیه ایران اسلامی به‌راه انداخته‌اند، اظهار کرد: نمونه آن جنگ احزاب بود و شبکه‌های معاند و جاسوسی چون «آمد نیوز» که توسط وهابیت حمایت مالی می‌شود، به این جنگ دامن زد.
خاتمی به شدت گرفتن جنگ رسانه‌ای و شایعه‌پراکنی و صحنه‌سازی علیه انقلاب و مسئولان نظام توسط منافقین و دشمنان اشاره و خاطرنشان کرد: فضای مجازی و کانال‌های تلگرام و اینستاگرام، دنیایی از آلودگی و فساد هستند و متأسفانه عده‌ای از افراد در داخل بدون آگاهی اطلاعات این فضای آلوده را منتشر کرده و دست به دست می‌چرخاندند.
وی با تأکید بر اینکه نباید هر خبری را ترویج دهیم، عنوان کرد: بخشی از التهابات اقتصادی کشور به واسطه همین فضای مجازی آلوده شکل گرفت و به مشکلات و نابسامانی‌ها دامن زد.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه تنها راه برون‌رفت از خیل کثیر مشکلات موجود، بصیرت، حمایت و پیروزی از ولایت‌فقیه، صبر و استقامت مردم و همت مجدانه مسئولان است، ادامه داد: این نظام شجره طیبه و ماندگاری است که با حماقت‌های منافقین و دشمنان گزند و آسیبی نمی‌بیند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز نظام مقدس اسلامی ایران در حال عروج است و این انقلاب پس از 40 سال آب‌دیده شده، افزود: از برکات خداوند برای انقلاب اسلامی، بازبودن باب شهادت و ادامه داشتن این مسیر پر فیض است.

روحانیت همواره با مردم، از مردم و برای مردم بوده و هست
خاتمی با بیان اینکه شهدا، زنده جاوید هستند، خاطرنشان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت 40 سال این نظام و انقلاب را حفظ کرد و همچنان حافظ آرمان‌های امام(ره) و ملت است.
وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ ایران روحانیت همواره با مردم، از مردم و برای مردم بوده و هستند، ادامه داد: روحانیت در طول تاریخ پرافتخار فعالیتش در 3 عرصه تلاش‌های ماندگاری داشته و دارد.
خاتمی به فعالیت روحانیت در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و تأثیرگذاری در حوزه خدمات اجتماعی اشاره و بیان کرد: تداوم دین مبین اسلام از دیرباز تاکنون به خاطر تلاش‌های خستگی‌ناپذیر عالمان دین بوده است که با تدوین و تألیف کتب مختلف، تبلوردهنده فرهنگی غنی تشیع در طول تاریخ بوده‌اند.
وی با بیان اینکه روحانیت در حوزه مسائل فرهنگی، جهاد و فداکاری بسیاری داشتند، به تحمل مصائب، مشکلات و تحمل سال‌ها شکنجه و تبعید توسط مراجع عظام تقلید و علمای برجسته دین در طول تاریخ به منظور تدوام، بقا و ترویج دین اسلام و تشیع اشاره کرد.
عضور هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوره علمیه با بیان اینکه بیش از 10 قرن است که عالمان دین، زمامدار و سردمدار استقلال جوامع شیعی هستند، افزود: عالمان دین عراق را از بردگی انگلیسی‌ها درآوردند.
وی به فتوای تاریخی آیت‌الله میرزارضای‌شیرازی در بحث ممنوعیت مصرف تنباکو در ایران و نجات ایران از دست استعمار انگلیس اشاره و اظهار کرد: پس از آن نهضت مشروطیت شکل گرفت و علما، مردم را علیه استبداد بسیج کردند.
امام جمعه موقت تهران به حضور مقدس امام خمینی(ره) به عنوان یک مرجع تقلید وارسته و ورود علنی ایشان به میدان مبارزه علیه حکومت 50 ساله پهلوی پدر و پسر اشاره کرد و گفت: با رهبری داهیانه و مدبرانه امام(ره) قطرات به دریا پیوست و سیل خروشان ملت ستمدیده علیه حکومت فاسد و مستبد پهلوی، جان گرفت و به‌راه افتاد و ملت با پیروری از ولایت‌فقیه خود به پیروزی رسیدند و این مسیر تا به امروز مقتدرانه ادامه دارد.

نقش علما در تأثیرگذاری در خدمات اجتماعی
خاتمی در ادامه با بیان اینکه براساس آمار ستاد برگزاری مراسم یادبود شهدای روحانی کشور، حدود 4 هزار شهید روحانی در دوران دفاع مقدس تقدیم نظام و انقلاب کرده‌ایم، یادآور شد: این در حالیست که تعداد کثیری از شهدای روحانی در این آمار ثبت نشده‌اند چرا که در ابتدای جنگ به مقام شهادت نائل و دفن شده‌اند.
وی با تشریح نقش علما در تأثیرگذاری در خدمات اجتماعی چون ساخت مراکز درمانی، حوزه‌های علمیه، مدارس و مساجد، افزود: همه شهدای ما از آغاز صدر اسلام تا کنون یک آرمان واحد داشتند و آن حاکم شدن قانون و دین اسلام بر عالم بوده و هست.
خاتمی با بیان اینکه در دنیا جز در حکومت اسلامی ایران، هیچ کشوری به این هدف نائل نشده است، گفت: قانون اساسی ما یک قانون کاملاً دینی و حاکمان و مجریان امور کشور در ایران همگی مسلمان و شیعه هستند.
وی با اشاره به اینکه بدیهی است که دشمنان از دیرباز در برای چنین حکومت اسلامی موضع می‌گیرند، ادامه داد: ما از ابتدای انقلاب با تخریب‌ها، توطئه‌ها و تحریم‌های دشمنان مواجه بوده‌ایم اما به فضل خدا همه آنها با شکست مواجه شدند.
امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه 8 سال دفاع مقدس، سرمایه ارزشمند انقلاب است، به اقدام جنایتکارانه تروریست‌ها در رژه امروز نیروهای مسلح در اهواز اشاره کرد و ضمن محکوم کردن این اقدام، افزود: بر اساس آخرین آمار تا کنون 8 پاسدار شهید شده و 20 نفر نیز مجروح شده‌اند که در بین آنها زن و بچه هم وجود دارد.
وی با بیان اینکه این حرکت مذبوحانه دشمنان نشان از این دارد که آنها دست از شیطنت علیه ایران اسلامی برنمی‌دارند، تصریح کرد: نیروهای نظامی و انتظامی ما همواره در صحنه هستند و مقتدرانه این تروریست‌ها را به روز سیاه می‌نشانند.
در ادامه نماینده مردم ملایر در مجلس شورا اسلامی نیز با بیان اینکه 220 هزار شهید، یادگار ماندگار دفاع مقدس است، گفت: در این عرصه شهدای روحانیت پیشگام بودند.

اقدام مذبوحانه استبداد در حمله تروریستی اهواز قلب‌های ما را داغدار کرد
حجت‌الاسلام والمسلمین احد آزادیخواه ضمن محکوم کردن حادثه تلخ امروز در خوزستان، افزود: این اقدام مذبوحانه استبداد، قلب‌های ما را داغدار کرد اما مصمم‌تر از قبل با شیاطین، منافقین و توطئه دشمنان مبارزه و مقابله می‌کنیم.
وی با تأکید بر اینکه درخت تنومند انقلاب اسلامی با این تهدیدات نمی‌لرزد، اظهار کرد: با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی که ماحصل سوءمدیریت مسئولان و تحریم‌های ظالمانه آمریکاست اما ملت غیور ایران ثابت کرده تحت هیچ شرایطی از آرمان‌ها و اهداف متعالی خود و فرهنگ ناب سیدالشهدا(ع) عقب‌نشینی نمی‌کند.
انتهای پیام

captcha