دوران دفاع مقدس مفاهیم ایثار و مقاومت را در تاریخ ادبیات سیاسی ایران بازآفرینی کرد
کد خبر: 3749083
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱

دوران دفاع مقدس مفاهیم ایثار و مقاومت را در تاریخ ادبیات سیاسی ایران بازآفرینی کرد

گروه سیاسی ــ سرپرست فرمانداری ویژه سقز گفت: در دفاع مقدس و جنگ هشت ساله، مفاهیم ارزشمندی چون شهادت، ایثار، مقاومت و فداکاری در تاریخ ادبیات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بسط یافت و بازآفرینی شد.

دروان دفاع مقدس مفاهیم ایثار و مقاومت را در تاریخ ادبیات سیاسی ایران بازآفرینی کرد

به گزارش ایکنا از کردستان، کامیل کریمیان، سرپرست فرمانداری ویژه سقز امروز، 31 شهریورماه در آئین رژه نیروهای مسلح اظهار کرد: دفاع مقدس، نقطه عطف و روزی به یادماندنی در تاریخ کشورمان است که بر تارک تاریخ حماسه، ایثار، مقاومت و پایداری آزادگان جهان می‌درخشد.
وی عنوان کرد: در دفاع مقدس و جنگ هشت ساله، مفاهیمی ارزشمند چون شهادت، ایثار، مقاومت و فداکاری در تاریخ ادبیات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بسط یافت و بازآفرینی شد.
سرپرست فرمانداری ویژه سقز ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران از 15 خرداد 42 به رهبری حضرت امام خمینی (ره) آغاز و در بهمن 57 به پیروزی رسید و در این مدت همواره نظام دو قطبی جهانی در تلاش بودند که انقلاب شکوهمند ایران اسلامی در مرحله اول تثبیت نشود و در مراحل دیگر به دنبال این اهداف بودند که انقلاب به دیگر کشورها صادر نشود.
کریمیان با اظهار اینکه وحدت و انسجام نیروی مسلح کشور یکی از رموز آزادی خرمشهر بود، بیان کرد: خرمشهر 19 ماه در تصرف دشمن بعثی بود که بعد از حصر آبادان به فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران در عملیات ثامن الائمه، زمینه آزاد سازی خرمشهر فراهم و دفتری جدید از جنگ ورق خورد.
وی با اشاره به اهمیت وحدت تمامی نیروهای مردمی، مسلح و بسیجی، امنیتی و اطلاعاتی در زمان جنگ تحمیلی، گفت: دوران دفاع مقدس، هنگامه همبستگی ملی ملت ایران در دفاع از اسلام و مرزهای سرزمینی بود که با نثار خون پاک فرزندان این مرزو بوم و ایثار و مجاهدت‌های مثال زدنی آنان جاودانه شد.
سرپرست فرمانداری ویژه سقز در بخشی دیگر از سخنان خود به حمایت‌های سایر کشورها در حمایت از کشور عراق در جریان جنگ تحمیلی اشاره و عنوان کرد: بر اساس اعلام موسسه‌های موثق تحقیقاتی غرب، کشورهای حوزه خلیج فارس 50 تا 200 میلیارد دلار به صدام برای جنگ علیه کشورمان کمک کردند.
وی اعلام کرد: خودباوری، استقلال و وحدت تمام نیروهای مسلح از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس بود.
کریمیان همچنین به بدعهدی آمریکا اشاره و تصریح کرد: آمریکا با خارج شدن از پیمان‌های بین المللی نشان داد که عهد شکن است و ایران اسلامی به تمامی تعهدات بین المللی پایبند بوده و کسی را که عهد شکسته، باور نخواهد کرد.
وی با اشاره به توطئه اقتصادی دشمن و عنوان اینکه اتاق جنگ آمریکا از وزارت جنگ به وزارت خزانه داری تغییر یافته، یادآور شد: ملت ایران اسلامی از این پیچ تاریخی هم عبور خواهد کرد و تنها راهکار برای عبور از مشکلات، اتحاد مردم و مسئولان است زیرا دشمن نمی‌تواند صف‌های محکم را بشکند.
انتهای پیام

captcha