۵۵۰ کانون فرهنگی ـ هنری در سطح مساجد استان کردستان فعالیت می‌کنند
کد خبر: 3749116
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۷

۵۵۰ کانون فرهنگی ـ هنری در سطح مساجد استان کردستان فعالیت می‌کنند

گروه فرهنگی ـ مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کردستان با بیان اینکه کانون‌های مساجد بهترین مکان برای ترویج الگوی فرهنگی ایرانی، اسلامی هستند، گفت: ۵۵۰ کانون فرهنگی ـ هنری در سطح مساجد استان فعالیت می‌کنند.

۵۵۰ کانون فرهنگی- هنری در سطح مساجد استان کردستان فعالیت می‌کنند

به گزارش ایکنا از کردستان، کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان دیروز، 31 شهریورماه در آیین اختتامیه کلاس‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد کردستان که با حضور اعضا در کانون محمد رسول الله (ص) روستای قلیان سنندج برگزار شد، اظهار کرد: استفاده از حداکثر ظرفیت کانون‌های مساجد در راستای پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان مورد توجه ستاد غنی‌سازی اوقات فراغت است.
وی به دیگر اهداف غنی سازی اوقات فراغت کانون‌های مساجد اشاره کرد و ادامه داد: جذب و ساماندهی، آموزش و پرورش استعدادها و کارکرد تربیتی و اعتلایی فضلت ها از جمله اهدافی است که در ستاد غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان دنبال می‌شود.
گلباغی با بیان اینکه ٥٥٠ کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد استان فعالیت می‌کنند، ادامه داد: ٢٥ هزار نفر از اعضای کانون‌های مساجد از کلاس‌های اوقات فراغت در تابستان امسال بهره‌مند شدند.
مسئول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان به برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت در سطح مراکز و مؤسسات فرهنگی استان نیز اشاره کرد و افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در تابستان امسال نیز کلاس‌های اوقات فراغت در سطح مؤسسات قرآنی، انجمن‌های فرهنگی و آموزشگاه‌های هنری نیز دایر می‌شود.
وی با اشاره به بازدید و نظارت بر کلاس‌ها اوقات فراغت خاطر نشان کرد: تیم‌های نظارتی متشکل از کارشناسان ستاد اوقات فراغت با همراهی مسئولان از روند کلاس‌های اوقات فراغت بازدید کردند.
وی به مأموریت‌های دبیرخانه کانون‌های مساجد اشاره و اعلام کرد: مهم‌ترین مأموریت‌های کانون‌های مساجد، مقابله باتهاجم فرهنگی، احیای نقش واقعی فرهنگی مساجد، استفاده بهینه از تأسیسات امکانات دولتی، دایر کردن کلاس‌های فرهنگی - هنری، تأسیس کتابخانه و... است.
گلباغی از اعضای کانون‌های مساجد استان خواست بر اساس منویات مقام معظم رهبری در راستای انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد گام بردارند و عنوان کرد: لازم است اعضای کانون‌های مساجد با به ‌روز کردن اهداف و برنامه‌های خود در جهت توسعه ارزش‌های دینی و فرهنگی در جامعه تلاش کنند.
امام جماعت مسجد روستا نیز در ادامه با بیان اینکه کانون‌های مساجد بهترین مکان برای ترویج الگوی فرهنگی ایرانی، اسلامی هستند، اظهار کرد: امروزه استکبار جهانی با استفاده از هجمه‌های فرهنگی خانواده‌های ایرانی را هدف قرار داده است بر همین اساس لازم است برای خنثی کردن این هجمه‌ها و ترویج فرهنگ اسلامی تلاش کنیم.
ماموستا رفیق فاتحی اظهار کرد: خوشبختانه حکومت ما حکومت اسلامی است، بنابراین ما باید بیشتر از این مکان معنوی در راستای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی و حضور جوانان و نوجونان در مساجد بهره بگیریم.
گفتنی است، در ادامه این مراسم از ٣٥ نفر از اعضای کانون‌های مساجد استان و مربیان فعال در طرح غنی سازی اوقات فراغت با دادان لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.
انتهای پیام

captcha