راز تداوم انقلاب؛ وجود روحیه عاشورایی در مردم
کد خبر: 3749196
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵

راز تداوم انقلاب؛ وجود روحیه عاشورایی در مردم

گروه سیاسی ـ امام جمعه اسفراین گفت: وجود روحیه عاشورایی در مردم راز تداوم انقلاب بوده زیرا اگر این روحیه عاشورایی نبود انقلاب امروز به مرز ۴۰ سالگی نمی‌رسید.

راز تداوم انقلاب؛ وجود روحیه عاشورایی در مردم

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت الاسلام قدیر محمدیان، امام جمعه شهرستان اسفراین امروز در مسجد اعظم امام خمینی(ره) در دیدار با مسئولان شهرستانی اظهار کرد: از ابزارهای توان‌بخشی جامعه اسلامی نهادینه سازی فرهنگ شهید و شهادت است.
وی با تاکید بر لزوم حفظ روحیه عاشورایی به منظور تداوم انقلاب اسلامی، افزود: مردم باید در همه امور تربیتی، آموزشی و فرهنگی دنباله رو اباعبدالله الحسین باشند و راه و روش حسینی را در پیش بگیرید.
محمدیان با بیان اینکه ایام سالروزدفاع مقدس نباید محدود به یک هفته باشد زیرا این هفته فقط بیان مسئله است، عنوان کرد: آنچه که از دل هفته دفاع مقدس برمی‌آید، ترویج فرهنگ جنگ آوری که سلامت فرهنگ جنگ آوری باید توکل بخدا و توسل به معصومین(ع) باشد که در این راستا مرزبانی و مرزداری به شکل عزت مندانه‌ای از مصادیق فرهنگ جنگ آوری است.
امام جمعه اسفراین با ذکر اینکه امروز جنگ تغییر کرده بنابراین باید روزانه برنامه ریزی و مدیریت داشته باشیم، بیان کرد: ثبات بازار و انجام کارهای میدانی و پنهانی و مبارزه با محتکرین در مردم ایجاد امید وانگیزه خواهد کرد.
وی با بیان اینکه محتکرین اولین آبروریزان حاکمان و نظام هستند، گفت: خوشبختانه انبارهای به اندازه کافی تکمیل بوده و فقط باید با مدیریت صحیح نظارت و بازرسی‌ها را بیشتر کرده و از جنگ روانی ایجاد شده جلوگیری کنیم.
جواد نوروزی، فرماندار اسفراین نیز اظهار کرد: جنگ تحمیلی در شرایطی شروع شد که مردم با دست خالی اما مدبّرانه در برهه ای از زمان که دو قطب شرق و غرب در جهت رضایت استکبار با یک دیگر همسو شده بودند برای پا نگرفتن انقلاب و در جهت تشکیل خاورمیانه جدید، ایستادگی کردند و با پذیرش ولایت پذیری و حفظ استقلال طلبی به بالندگی و خودکفایی رسیدند.
وی با اشاره به سال ۱۳۶۰ به عنوان یکی از سخت ترین سال‌ها در نظام جمهوری اسلامی، گفت: ما را از جنگ و تحریم می‌ترسانند ولی به جایی نخواهند رسید، ما سخت ترین سال را در سال ۶۰ تجربه کرده ایم در سالی که اکثر بزرگ مردان ما به شهادت رسیدند ولی اکنون بعد از ۴۰ سال به خودکفایی رسیده ایم.
وی افزود: ملت ما نه جنگ طلب هستند نه دوست دارند که جنگی راه بیندازند و قطعا در برابر هرکس که بخواهد به میهن اسلانی ما دست درازی کند خواهند ایستاد.

captcha