اجرای طرح ملی «پویش حسینی باشیم» در دانشگاه مازندران
کد خبر: 3749197
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱

اجرای طرح ملی «پویش حسینی باشیم» در دانشگاه مازندران

گروه معارف ـ دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه مازندران از اجرای طرح ملی «پویش حسینی باشیم» با هدف ترک گناه همراه با معرفت در یک دوره ۴۰ روزه با حضور استاد اخلاق در دانشگاه مازندران خبر داد.

 اجرای طرح ملی «پویش حسینی باشیم» در دانشگاه مازندران

مریم گل‌پرور دبیرکانون قرآن وعترت دانشگاه مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران به ارایه فعالیت‌های کانون قرآن و عترت دانشگاه مازندران در آغاز سال تحصیلی 98-97  پرداخت و گفت:  آغاز سال تحصیلی جدید و با حضور  دانشجویان جدیدالورود، رنگ و بوی  خاصی را به خود گرفته و کانون‌های فرهنگی، انجمن‌ها و تشکل‌ها با مدیریت و برنامه‌ریزی‌های خاص خود  به دنبال جذب دانشجویان در تشکلات خود هستند.

وی ادامه داد: دانشجویان جدیدالورود با توجه به دل کندن از محیط دانش‌آموزی  و ورود به محیط دانشجویی و مواجه شدن با این فضا، ذهنیتی مبهم نسبت به این شرایط برای ایشان ایجاد می‌شود که با شتابی مضاغف به دنبال شناخت محیط  دانشگاهی هستند.

گل‌پرور ادامه داد: کانون قرآن وعترت دانشگاه مازندران  مجموعه‌ای فرهنگی متشکل از دانشجویانی با دغدغه فرهنگی و رویکردی تربیتی به فعالیت در سطح دانشگاه مشغول است و فعالان کانون نیز برای این منظور با هدف گفتمان‌سازی فرهنگ قرآنی و تلنگری برای الگو قراردادن اهل بیت در زندگی با هماهنگی‌های به عمل آمده  اقدام به برپایی غرفه‌ای در محل ثبت نام دانشجویان جدیدالورود  با عنوان «جز تو که را دارم...» کرد که از این طریق  پاسخ‌گوی سوالات و مشکلات دانشجویان و دغدغه‌های تربیتی خانواده‌ها در بدو ورود به دانشگاه باشد. تا از این طریق بتواند نسبت به کاهندگی اضطراب گام  موثری  در سال تحصیلی جدید برداشته شود.

برگزاری مسابقه مجازی «عاشورا سراپرده راز» در دانشگاه مازندران

وی ادامه داد: برگزاری مسابقه مجازی «عاشورا سراپرده ی راز» در فضای مجازی با هدف آشنایی شرکت کنندگان با رازهای عاشورایی و ارتقای بصیرت در افراد نسبت به عزاداری حسینی، تبلیغ طرح مطالعاتی یک جوان مومن در زمینه مطالعه کتب در حوزه‌های مختلف در زمان اندک با هدف جا انداختن فرهنگ مطالعه و هم چنین تحلیل و بررسی فیلم و مستندها مختلف برای کسب آگاهی و سواد رسانه‌ای  از جمله فعالیت‌های کانون قرآن و عترت دانشگاه مازندران بود.

گل‌پرور اظهار کرد: تشکیل شش گروه مطالعاتی فعال و تشکیل بانک اطلاعاتی تمامی اعضا در آینده‌ای نزدیک با همکاری با ۵ دانشگاه کشور از جمله برنامه‌های این کانون است.

5 مهرماه؛ مهلت نام نویسی طرح ملی «پویش حسینی باشیم»

وی با اشاره به اینکه مهلت نام نویسی طرح ملی «پویش حسینی باشیم» تا پنجم مهرماه است، گفت: این طرح با هدف ترک گناه همراه با معرفت در یک دوره 40 روزه با حضور استاد اخلاق برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری سه‌شنبه‌های مهدوی در این دانشگاه، افزود: استقبال خوب دانشجویان و والدین آن‌ها در هنگام ثبت‌نام  از غرفه کانون قرآن و ابراز علاقه دانشجویان  جهت  عضویت و همکاری با کانون از دستاوردهای بسیار خوب برپایی این غرفه بود که امیداواریم با استعانت درگاه الهی و الطاف ائمه اطهار به ویژه امام عصر(عج) بتوانیم به اهداف متعالی کانون نزدیک شویم.

انتهای پیام

captcha