زندگی بشریت با علم دنیا و خداشناسی به تکامل می‌رسد
کد خبر: 3749200
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵

زندگی بشریت با علم دنیا و خداشناسی به تکامل می‌رسد

گروه اجتماعی ـ مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: انسان خلیفة الله بر روی زمین است که شایسته بهترین و تکامل یافته‌ترین زندگی‌ها است و لازمه آن، علم دنیا و علم خداشناسی به‌صورت توأمان است.

زندگی بشریت با علم دنیا و علم خداشناسی به تکامل می‌رسد

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه و مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان، امروز به‌مناسبت آغاز سال تحصیلی در مسجد مکی این شهر، گفت: علم لازمه یک زندگی خوب است و زمانی زندگی بشر به‌سوی تکامل و پیشرفت حرکت می‌کند که افراد دنبال علم، سواد و تحصیل بروند.
وی ادامه داد: انسان خلیفة الله بر روی زمین است که شایسته بهترین و تکامل یافته‌ترین زندگی‌ها است و لازمه آن، علم دنیا و علم خداشناسی به‌صورت توأمان است.
مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان بیان کرد: از آن‌جایی‌که فرشتگان استعداد فراگیری علم دنیا و اداره مسائل دنیوی را نداشتند، الله تعالی به آن‌ها خلافت نداد و توسط علم آن‌ها را قانع کرد که نمی‌توانند خلیفه خدا در زمین باشند.
وی افزود: علم دنیا و علم خداشناسی هر دو لازمه زندگی بشر و نیاز او هستند؛ علم اداره دنیا و علم شریعت که ما را به آخرت، شناخت رب‌العالمین و به شناخت مکرهای نفسانی راهنمایی می‌کند همه از جانب رب‌العالمین و مایه سازندگی و پیشرفت‌اند.
مولوی عبدالحمید اظهار کرد: انسان تنها با عقل نمی‌تواند به خدا برسد، وقتی عقل و وحی کنار هم قرار بگیرند انسان را به خدا می‌رسانند. در این راه به مرشد، مربی و استاد نیاز است و بزرگ‌ترین مرشد «انبیا» هستند.
وی با بیان اینکه اگر امت اسلام از هر دو دانش پیشرفت در عرصه‌های دنیا و در عرصه‌های معنوی با هم استفاده کند به ملتی بی‌نظیر در دنیا تبدیل می‌شود، افزود: آنان که تنها در تولید علم مادی پیشرفت کرده‌اند و قله‌های پیشرفت مادی را طی کرده‌اند ملت‌های بی‌نظیر نیستند، زیرا از بُعد دیگر که اصلاح خود انسان، ساختن معنویت، رابطه با خدا و اخلاق نیک است عقب مانده‌اند.
این عالم اهل سنت بیان کرد: ملت مسلمان می‌تواند در دنیا برای سایر ملت‌ها الگو باشد به شرط آن‌که در عرصه‌های دین و دنیا پیشرفت کند و بی‌سواد نماند و فرزندان‌شان از لحاظ علمی عقب نباشند. جامعه ما باید هم علم شریعت و هم علم دانشگاهی را کسب کند و در تمام عرصه‌ها دنبال علم و دانش باشد.
وی افزود: بهترین سرمایه، علم و تربیت فرزندان‌ است. تربیت علمی، اخلاقی، عملی و ایمانی بهترین میراثی است که والدین می‌توانند برای فرزندان‌شان به ارث بگذارند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان با تأکید بر اهمیت آموزش و تربیت، اظهار کرد: برای تربیت اخلاقی و علمی فرزندان‌تان هزینه کنید. نگذارید ترک تحصیل کنند، برای‌شان معلم بگیرید و آن‌ها را به مدارس خوب بفرستید.

انتهای پیام

captcha