۳۰۰ هزار دانش‌آموز کردستانی آغاز سال تحصیلی جدید را جشن گرفتند
کد خبر: 3749211
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵

۳۰۰ هزار دانش‌آموز کردستانی آغاز سال تحصیلی جدید را جشن گرفتند

گروه اجتماعی ـ مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در آیین نمادین جشن بازگشایی مدارس گفت: سال تحصیلی جدید با حضور ۳۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس استان از امروز آغاز شد.

300 هزار دانش‌آموز کردستانی آغاز سال تحصیلی جدید را جشن گرفتند

به گزارش ایکنا از کردستان، رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان امروز، یکم مهرماه در آیین نمادین جشن بازگشایی مدارس استان که در دبیرستان پسرانه شاهد شهید یدالله محمدی ناحیه دو سنندج برگزار شد، با تسلیت شهادت هموطنانمان درحادثه تروریستی روز گذشته اهواز آغاز سال تحصیلی و بهار علم و معرفت را به دانش آموزان، اولیا و جامعه فرهنگیان تبریک گفت.
وی با بیان اینکه امروز میزبان حدود 300 هزار دانش آموز و 24 هزار کارکنان در مدارس استان هستیم؛ افزود: این تعداد دانش آموز و معلم در سه هزار و 700 آموزشگاه و 15 هزار کلاس درس، سال تحصیلی جدید را رسماً آغاز خواهند کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به اینکه حدود یک پنجم از جمعیت استان در آموزش و پرورش فعالیت دارند؛ بیان کرد: به طور غیرمستقیم نیز آموزش و پرورش با حدود 500 هزار نفر از اولیا دانش آموزان در ارتباط است و به طور کلی نیمی از جمعیتی استان به طور مستقیم و غیر مستقیم با آموزش و پرورش در ارتباط هستند.
وی به اهمیت و نقش تعلیم و تربیت در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه اشاره و اعلام کرد: در کشورهای توسعه یافته قطعاً علم و دانش توانسته جامعه را به مرحله توسعه یافتگی برساند و صرفاً منابع طبیعی و زیر زمینی نمی‌تواند باعث پیشرفت جوامع شود.
قربانی عنوان کرد: سرمایه گذاری در آموزش و پرورش می‌تواند به پیشرفت و توسعه و ترقی منجر شود همچنان که مقام معظم رهبری در بیانات و در برهه‌های مختلف از زمان اشاره فرمودند: «خرج کردن در آموزش و پرورش هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است».
وی بیان کرد: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، آموزه‌های قرآنی و دیدگاه صاحبنظران، تربیت باید در اولویت قرار گیرد و اگر تربیت صحیحی در دانش آموزان اتفاق بیفتد حتماً تعلیم هم به خوبی پیش خواهد رفت و جامعه را به سمت کمال، بالندگی و توسعه یافتگی هدایت خواهد کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به وضعیت حوزه تعلیم و تربیت در مدارس و دانشگاه‌ها، افزود: نظام دانشگاهی باید به سمت کارآفرینی، خلق و ابتکار پیش روی کند و نظام آموزشی نیز باید دانش‌آموزان را با مهارت‌های واقعی زندگی به سبک ایرانی اسلامی آشنا کند و سند تحول بنیادین و مقام عالی وزارت نیز بر این مهم تاکید دارند.
وی با اشاره به برنامه‌های اساسی و سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش، آزاد سازی بخشی از ساعات برنامه‌های درسی را یکی از این برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: در این ساعت باید به بحث‌هایی که می‌تواند منجر به مهارت در زندگی و زندگی بهتر شود، اختصاص یابد.
قربانی کاهش تنوع در مدارس را یکی دیگر از اقدامات در حال اجرا در وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد با بیان اینکه در دنیا هیچ کشوری به اندازه ایران تنوع مدارس ندارد و ما حدود 22 نوع مدرسه داریم؛ ابراز امیدورای کرد: که در سال‌های آینده این برنامه اجرایی شود و تنوع مدارس باید به حداقل ممکن کاهش پیدا کند.
وی پرهیز از حفظیات دانش‌آموزان را از دیگر برنامه‌های تاکیدی وزارت آموزش و پرورش برشمرد و ورود آزمون‌های غیرهدفمند و بعضاً تجاری به مدارس را ممنوع اعلام کرد و از همه دست اندرکاران مجموعه آموزش و پرورش استان خواست این موضوع را به جدیت دنبال کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از اجرای مرحله اول صلاحیت حرفه‌ای مدیران و در آینده نزدیک برای همکاران آموزشی و تربیتی خبر داد و یادآور شد: امیدورایم با اجرای این برنامه، آموزش و پرورش در مسیر اصلی خود قرار گیرد.
انتهای پیام

captcha