شهادت يك تصادف نيست بلكه يك سعادت است
کد خبر: 3749221
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
گوشه‌ای از وصیتنامه شهید ‌شاملو؛

شهادت يك تصادف نيست بلكه يك سعادت است

گروه اجتماعی ــ دانش‌آموز بسیجی، شهید فرشاد شاملو در وصیتنامه خود می‌گوید: خواهران و برادران اگر توانستيد به جبهه‌ها بياييد كه ما مثل امام حسين(ع) وارد جنگ شديم و بايد مثل او به شهادت برسيم، شهادت يك تصادف نيست بلكه يك سعادت است.

شهادت یک تصادف نیست

به گزارش ایکنا از همدان، شهید فرشاد شاملو بیست و پنجم آذرماه سال ۱۳۴۹ در شهرستان ملایر و در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد، پدرش رحمت‌اله، کارمند بهداری و مصمم در خدمت به مردم و نیازمندان بود، او تلاش داشت تا فرزندان خود را در مکتب آل الله با بصیرت و طینتی پاک تربیت و پرورش کند.
شهید شاملو سال ۱۳۵۶ وارد دبستان شد و تحصیلات خود را آغاز کرد، با توجه به اینکه درس آزادی و آزادگی را از اباعبدالله الحسین(ع) آموخته بود، همزمان با آغاز جنگ تحمیلی در سن 16 سالگی روانه جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد.
از همان کودکی سرشتی پاک و دلی مهربان داشت، به انجام واجبات و رعایت مستحبات تأکید داشت و سعی داشت با اعضای خانواده به خصوص پدر و مادر مهربان باشد، اهل ورزش بود و سال‌ها در رشته کشتی در شهرستان ملایر و استان همدان در میادین و رقابت‌ها حاضر شد.
این شهید گرانقدر به عنوان نیروی داوطلب بسیجی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حاضر شد و همراه با دیگر همرزمان خود حماسه‌ها آفرید، در یکی از عملیات‌ها در جزیره مجنون وقتی که همرزمانش را در دید که در معرض خطر دشمن قرار گرفتند و بیم آن می‌رفت که عملیات لو برود، با فداکاری تمام بر روی مین و میدان موانع خوابید و جان خود را فدای اسلام و انقلاب کرد و در نوزدهم شهریور ماه سال ۱۳۶۵ به کاروان عظیم شهدا پیوست.
آرامگاه وی در گلزار شهدای روستای شمس آباد زادگاهش زیارتگاه عاشقان و دلدادگان است.

وصيتنامه دانش‌آموز بسیجی شهید فرشاد شاملو
«با درود و سلام به رهبر كبير انقلاب اسلامى و با درود و سلام بر تمام شهداى انقلاب اسلامى كه با خون خود درخت انقلاب را آبيارى نمودند و جان خود را نثار وطنشان نمودند.
اى برادران انقلابى و حزب الله بسوى جبهه‌ها بشتابيد و همانطور كه امام عزيزمان فرمودند امسال آخر جنگ است بشتابيد تا حرف آخر را بزنيم، من خود را آنقدر نمى‌دانم كه بخواهم حرفى بزنم اما اين را وظيفه خود مى دانم ما بايد با خون خود درختان انقلاب را آبيارى نماييم.
مگر خون ما از خون امام حسين(ع) و على اصغر به خون خفته رنگين تر است، مگر خون ما از خون رجايي‌ها و باهنر‌ها و دستغيب‌ها و بهشتي‌ها و طالقاني‌ها و .... رنگينتر است، برادران برخيزيد كه جنگ با كفر و كفار است و نگذاريد كه به ناموس و وطن تجاوز نمايند.
اى پدر و مادر عزيزم هر چند كه من فرزندى در خور شما نبودم و نتوانستم فداكارهاى شما را جبران نمايم اما تو را به خدا اگر شهيد شدم مرا حلال كنيد و هيچ نگرانى نداشته باشيد چون من هديه‌اى از جانب خداوند متعال هستم كه به شما عطا فرموده و روزى بايد اين هديه را پس بدهيد پس چه بهتر كه در راه خودش او را بدهيد.
اگر كه من شهيد شدم برايم گريه و زارى نكنيد كه باعث خوشحالى دشمنان اسلام مى گردد و افتخار كنيد كه فرزندتان را براى اسلام داده ايد، اگر كه جسدم بدستان رسيد مرا در مزار شهداى شمس آباد ملاير دفن نماييد.
اى برادران و خواهران از اينكه برادر خوبى برايتان نبودم خيلى معذرت مى خواهم مرا حلال كنيد و برايم سياه نپوشيد و تا مى توانيد پشت انقلاب را بگيريد و شما اى دوستانم و رفقايم هيچ برايم نگران و ناراحت نباشيد و توصيه من به شما اين است كه هيچوقت امام عزيزمان را رها نكنيد و با مشت‌هاى گره كرده رژيم بعثى عراق را نابود كنيد.
اگر توانستيد به جبهه‌ها بياييد كه ما مثل امام حسين(ع) وارد جنگ شديم و بايد مثل او به شهادت برسيم، شهادت يك تصادف نيست بلكه يك سعادت است.
در پايان به شما اى مربيان و معلمين كه نقش انبياء را داريد در اين مدت كه مرا راهنمايى نموديد تا بتوانم اين راه خدا جوى را فرا گيرم تشكر مى نمايم و همچنين برايم زحمت فراوانى كشيده ايد تا درس را فرا گيرم بخصوص حاج آقا پرويز سليمى كه مربى اخلاق و تعليمات دينى بود و از اينكه نتوانستم حضورتان برسم خيلى معذرت مى خواهم، ان شاءالله كه مرا حلال كنيد.
به اميد هر چه زودتر پيروزى رزمندگان اسلام در تمام جبهه هاى حق عليه باطل و طول عمر براى امام عزيزمان و بالا بردن نقش روحانيت و نابود كردن كفار و رژيم پوسيده و كثيف عراق و نوكر آمريكا اين صدام جنايتكار و افلقى و اين را هم صدام بداند كه گورش را در جبهه‌ها مى كنيم و ما بچه‌هاى انقلابى تا آخرين قطره خونمان ايستادگى مى كنيم و هيچ نوكرى مثل صدام نمى‌تواند به انقلاب ضربه بزند چونكه خداوند همراه ما است.
اى صدام كثيف اين را بدان كه با شكنجه كردن برادران ما نمى توانى پيروز بشوى، اى صدام كثيف تو كه برادران مسلمان عراق را به زور به جبهه مى فرستى اين را به گور مى برى كه بتوانى خوزستان و هر نقطه ايران عزيزمان را بگيرى .
و من الله التوفيق»
انتهای پیام

captcha