محوریت قرآن را در آموزش از دست داده‌ایم
کد خبر: 3749227
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
شاهسونی:

محوریت قرآن را در آموزش از دست داده‌ایم

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با تأكید بر اینكه ما محوریت قرآن را در آموزش اعم از دانشگاه و آموزش و پرورش از دست داده‌ایم، گفت: هنوز بعد از 40 سال از گذشت انقلاب اسلامی، مشكل بیمه فعالان قرآنی حل نشده است در حالی كه مشكل بیمه هنرمندان و قالبیاف‌ها حل شده است اما انقلابی كه امام فرمود كتاب انقلاب ما قرآن است و بر محور قرآن اتفاق افتاده است هنوز فعالان قرآنی آن مشكل بیمه دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، از عدم توجه كافی و وافی به قرآنیان انتقاد كرد و گفت: اكنون سال‌ها از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق 10 میلیون حافظ قرآن در كشور می‌گذرد اما علت اینكه این حركت در كشور ما شكل نمی‌گیرد این است كه جایگاه و منزلت كسانی كه به سراغ این فعالیت می‌روند، خیلی پایین است.
وی با بیان اینكه قوانین حمایتی در این بخش نشده است، افزود: به عنوان مثال در كنكور سراسری ضریب قرآن چند است؟ یا درسی به نام دین و زندگی در مدارس تدریس می‌شود كه كلمه قرآن در نام آن نیست و اصلاً قرآن نیست بعد ما چگونه می‌خواهیم دانش‌آموزان را به سمت قرآن سوق دهیم در حالی كه كنكور ما خالی از قرآن است.

صرف و نحو را یاد می‌گیریم برای اینكه به قرآن‌خوانی ختم شود
شاهسونی اظهار كرد: نكته‌ای كه باید در اینجا مدنظر داشته باشیم این است كه ما صرف و نحو را یاد می‌گیریم برای اینكه قرآن را یاد بگیریم وگرنه آموزش صرف و نحو عربی به چه درد دانش‌آموزان ما می خورد؛ این همه عربی‌خوانی در آموزش و پرورش داریم اما منتهی به قرآن‌خوانی نمی‌شوند.

محوریت قرآن را در آموزش از دست داده‌ایم
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور با تأكید بر اینكه ما محوریت قرآن را در آموزش اعم از دانشگاه و آموزش و پرورش از دست داده‌ایم، گفت: هنوز بعد از 40 سال از گذشت انقلاب اسلامی، مشكل بیمه فعالان قرآنی حل نشده است در حالی كه مشكل بیمه هنرمندان و قالبیاف‌ها حل شده است اما انقلابی كه امام فرمود كتاب انقلاب ما قرآن است و بر محور قرآن اتفاق افتاده است هنوز فعالان قرآنی آن مشكل بیمه دارند.

دید مسئولان این است كه قرآنیان برای آخرت كار كنند
وی با یادآوری این نكته كه جامعه امروز به سمتی می‌رود كه باید بخش‌های مختلف دارای امتیازات و مزایایی باشند، گفت:‌ متأسفانه دید مسئولان این است كه قرآنیان صرفاً برای آخرت كار كنند در صورتی كه نیاز به حمایت مادی هم دارند.

تشویق را در فعالیت‌های قرآنی نادیده نگیریم
شاهسونی در عین حال این نكته را یادآور شد كه كسی بخواهد از راه قرآن ارتزاق كند، اشتباه می‌كند و دغدغه ما باید تبلیغ و ترویج قرآن باشد و گفت: البته بحث تشویق‌ها را نباید نادیده بگیریم به عنوان مثال اكنون خانواده‌ها حاضر نیستند فرزندان خود را به سمت قرآن بفرستند چون مانند سایر رشته‌ها چیزی در آن نمی‌بینند؛ آموزش زبان انگلیسی را برای فرزندان خود احساس می‌كنند اما به قرآن هیچ احساس نیازی نمی‌كنند.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس گفت:‌ حتی جایزه‌های مسابقات تلویزیونی قرآنی هم بسیار كم است در حالی كه ما در احادیث داریم كه باید برای حافظان قرآن جایگاه ویژه‌ای قائل شد.
انتهای پیام

captcha