سخنان مسئولان در مجامع بین‌المللی تبیین‌کننده مواضع‌ انقلابی جمهوری اسلامی است
کد خبر: 3749276
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
حقیقت‌پور در خصوص اهمیت سفر رئیس‌جمهور به نیویورک:

سخنان مسئولان در مجامع بین‌المللی تبیین‌کننده مواضع‌ انقلابی جمهوری اسلامی است

گروه سیاسی ــ مشاور رئیس مجلس با ضروری خواندن سفر رئیس‌جمهور به نیویورک برای شرکت در اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل گفت: سخنان مسئولان کشور در این نشست‌های بین‌المللی، تبیین مواضع‌ انقلابی جمهوری اسلامی است و لازم است رئیس‌جمهور در سخنرانی امسال خود به طور ویژه سردمداری جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم در دنیا از یک سو و قربانی تروریسم بودن کشورمان را از سوی دیگر مطرح کنند.

منصور حقیقت‌پور، مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره اهمیت و ضرورت حضور رئیس‌جمهور در مجمع عمومی امسال سازمان ملل متحد با وجود برخی تحلیل‌ها در خصوص ارجحیت عدم حضور رئیس‌جمهور در اجلاس امسال به خاطر برخی توطئه‌ها و برنامه‌های آمریکایی‌ها گفت: قطعا جمهوری اسلامی ایران باید در این گونه مجالس و مجامع بین‌المللی شرکت کند و نباید خودمان را به دست خودمان، در سطح جهانی منزوی کنیم.

حضور مسئولان در اجلاس سازمان ملل بهره بردن از یک فرصت بین‌المللی است

وی ادامه داد: اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل یک فرصت جهانی و بین‌المللی است و اغلب رؤسای کشورها و مقامات عالی‌رتبه در این اجلاس حضور می‌یابند و دنیا سخنان نماینده جمهوری اسلامی را می‌شنود و متوجه منطق و استدلال جمهوری اسلامی می‌شود و روی ان حساب می‌کند.

حقیقت‌پور تأکید کرد: در واقع سخنان مسئولان کشور در این نشست‌های بین‌المللی، تبیین مواضع‌ انقلابی جمهوری اسلامی است و لذا حضور فعالانه در این مجالس و مجامع یک ضرورت است.

رئیس‌جمهور در سخنان امسال بر نقش اقدامات قلدرمابانه ترامپ و بی‌خاصیت شدن سازمان ملل تأکید کند

مشاور رئیس‌ مجلس در خصوص مهمترین مسائلی که می‌تواند محور سخنان رئیس‌جمهور در اسن اجلاس قرار گیرد، گفت: به عقیده من رئیس‌جمهور در این اجلاس باید از مواضع و ارزش‌های جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی در دفاع از مظلومان فلسطین، یمن، افغانستان، لبنان، سوریه و عراق دفاع کنند.

وی افزود: اولویت دیگر این است که رئیس‌جمهور باید به طور ویژه سردمداری جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم در دنیا از یک سو و قربانی تروریسم بودن کشورمان را از سوی دیگر مطرح کنند و از این طریق چهره دروغین مدعی حقوق بشری آمریکا، انگلیس، فرانسه و ...را افشا کنند و در این راستا می‌توانند به جنایت تروریستی اخیر در اهواز اشاره نمایند.

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: نکته دیگری که لازم است آقای روحانی در این اجلاس مورد توجه قرار دهند اقدامات تکروانه، دیکتاتورگونه و قلدرمابانه ترامپ و دولتمردان آمریکایی در صحنه بین‌الملل است. رئیس‌جمهور باید بیان کنند که با بدعهدی‌ها و پیمان‌شکنی‌های امریکا در صحنه بین‌المللی دیگر نمی‌توان به معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی اعتماد کرد و دلخوش کرد.

حقیقت‌پور یادآور شد: در واقع رئیس‌جمهور باید بر بی‌خاصیت ساختن سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی وابسته به این سازمان از طریق اقدامات ترامپ تأکید کند‌. زیرا وقتی دولتی اراده می‌کند معاهدات بین‌المللی و مصوبات شورای امنیت را زیر پا بگذارد و هر کاری دلش خواست انجام دهد در واقع آخرین میخ را بر تابوت سازمان ملل زده و فضا را برای تشییع جناره این سازمان فراهم ساخته است.

وی اضافه کرد: براین مبنا ضروری است رئیس‌جمهور دیدگاه‌های جمهوری اسلامی در خصوص حقوق بشر، برقراری صلح، خلع سلاح هسته‌ای و تسلیحات کشتار جمعی را مطرح کند و حمایت‌های مالی و تسلیحاتی آمریکا، عربستان، اسرائیل و ... از گروه‌های تروریستی را در کنار ادعاهای دروغین آنها در خصوص حمایت از صلح و حقوق بشر پیش چشم جهانیان قرار دهند و از سوی دیگر پایبندی ایران بر تعهدات بین‌المللی از جمله برجام و راه‌حل‌های سیاسی و مردم‌سالارانه جمهوری اسلامی برای حل بحران در منطقه از جمله در سوریه را برای افکار عمومی جهان تشریح کنند.

انتهای پیام

captcha