حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مدارس آغاز می‌شود
کد خبر: 3749279
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱

حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مدارس آغاز می‌شود

گروه اجتماعی ـ نماینده مردم کرج، اشتهارد، فردیس و آسارا در مجلس شورای اسلامی گفت: ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت توسط فرهنگیان و از مدارس آغاز می‌شود.

حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مدارس آغاز می‌شود

به گزارش ایکنا از البرز، محمدجواد کولیوند، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی امروز، یکم مهرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مدارس ایران اسلامی پنج هزار معلم و بیش از 36 هزار دانش‌آموز شهید را با پیروی از راه آزاده کربلا و سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین(ع)، در هشت سال دفاع مقدس تقدیم اسلام و انقلاب کرد.
وی افزود: شهدای گرانقدر، عزت و شرف ملت ایران را تضمین کردند و انجام نمایش‌های تروریستی چون روز گذشته در اهواز نمی‌تواند در اراده ملت ایران در دفاع از کشور و پاسداشت از ارزش‌های انقلابی و اسلامی خللی وارد کند.
کولیوند با اشاره به اینکه امنیت جامعه مرهون خون پاک شهیدان است، گفت: فعالان عرصه تعلیم و تربیت مسئولیت مهمی را در جامعه برعهده دارند چرا که حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توسط فرهنگیان و از مدارس آغاز می‌شود.
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بهار علم و دانش آمیخته با عطر دل‌انگیز و فضای معنوی ایام شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران وفادارش و شهدای گرانقدر هفته دفاع مقدس آغاز شده است که این مهم پیام ایستادگی و آزادگی را در پی دارد.
این مسئول بیان کرد: کلاس‌های درس امسال با لبیک یا حسین(ع) در ایران آغاز می‌شود، چرا که مدرسه همانند مکتب حسینی، محل آموختن انسان‌دوستی و نجات‌بخشی است.
کولیوند تاکید کرد: همزمانی ماه مهر با هفته دفاع مقدس حاوی این پیام است که تخصص و تعهد باید در کنار هم باشند تا بشریت را از گرداب جهالت و گمراهی و تباهی نجات بخشند.
این نماینده مجلس از نقش معلمان بزرگ و دلسوز به عنوان طلایه داران دانایی و آگاهی، در مسیر توسعه و تعالی کشور یاد کرد و گفت: نقش آنان محوری و بی‌بدیل است و لذا حفظ و تقویت جایگاه معلمان از اهمیتی ویژه برخوردار است.
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: رهبر فرزانه انقلاب نیز در اهمیت نقش آموزش و پرورش مطرح فرمودند که این نهاد کانون اساسی برای خلق دنیای آینده است.
کولیوند گفت: امید است در سال تحصیلی جدید با تمرکز بر برنامه‌ریزی و تدبیر در کلیه امور، شاهد پیشرفت همه جانبه کشور و گسترش امید در جامعه همیشه سرافراز ایران اسلامی باشیم.
انتهای پیام

captcha