دانش ارائه‌شده به دانش‌آموزان باید مهارت‌محور باشد
کد خبر: 3749319
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱

دانش ارائه‌شده به دانش‌آموزان باید مهارت‌محور باشد

گروه اجتماعی - استاندار ایلام با اشاره به اینکه انسجام، وحدت، حضور و مشارکت مردم و مسئولان در صحنه‌های حساس خون‌بهای شهدای مظلوم انقلاب و عامل تقویت نظام است، گفت: دانش ارائه‌شده به دانش‌آموزان باید مهارت‌محور باشد.

دانش ارائه شده به دانش‌آموزان باید مهارت محور باشد
به گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام امروز، یکم مهرماه در آئین آغاز به کار مدارس و شروع سال تحصیلی جدید اظهار کرد: کشور ایران همواره در طول تاریخ شاهد حوادث تلخ زیادی بوده که این کشور را دستخوش تحول و تغییر کرده اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حوادث تلخ و اسف باری که دشمنان بر مردم و نظام تحمیل کردند بیشتر شد .
وی افزود: حوادثی چون شهادت مسئولان ارشد نظام از جمله رئیس جمهور و نخست وزیر، شهدای مجلس و دفتر حزب جمهوری اسلامی، ترور شخصیت های موثر انقلاب و مردم عادی، جنگ تحمیلی، فشارهای سیاسی و اقتصادی از سوی استکبارجهانی و حامیان داخلی آنها بر کشور ایران تحمیل شد .
سلیمانی دشتکی اضافه کرد: هر کدام از این رویدادها می‌توانست باعث تجزیه و نابودی هر دولت و انقلابی شود اما هیچکدام از این حوادث خللی در اراده و اتحاد مردم ایران اسلامی وارد نکرد و استواری و استقامت مردم در برابر ناملایمات را بیشتر کرد .
وی به حادثه تیراندازی گروهک‌های معاند به رژه نیروهای مسلح در اهواز اشاره کرد و گفت: دشمنان قسم خورده نظام هیچگاه از این اقدام های کور و بی نتیجه خود درس عبرت نمی گیرند چرا که این حوادث هرچند تلخ سند مظلومیت و اتحاد و یکپارچگی مردم ایران اسلامی در برابر دشمنان و استکبار جهانی است .
وی با یادآوری آغاز سال نو تحصیلی در مراکز آموزشی اظهار داشت: باید دانش ارائه شده به دانش آموزان مهارت محور باشد و بچه‌ها باید تا پایان دوران تحصیل خود مهارت و حرفه‌های شغل محور را فرا بگیرند .
استاندار ایلام عنوان کرد: هدف از ایجاد مدارس و هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش و آموزشگاه های فنی در واقع تربیت نسلی تحصیل کرده، با سواد، آشنا به فنون و علوم روز و البته متخصص به حرفه و مشاغل مختلف است تا این دانش آموزان بعد از اتمام تحصیل دغدغه شغل و کسب درآمد نداشته باشند .
وی تاکید کرد: هدف و سیاست اصلی دولت برون سپاری مسئولیت ها و وظایف به بخش خصوصی و سرمایه گذاران است تا این اقشار حوزه خدمات، عمران، صنعت، تولید، و ... را به دست بگیرند و دولت تنها وظیفه نظارت بر عملکرد و امور را بر عهده داشت باشد .
سلیمانی دشتکی ابراز امیدواری کرد: داشن آموزان در آینده با استفاده از علوم و فنون جدید آینده ای سرشار از کار، تولید، توسعه، عمران و آبادانی، اشتغال و کارآفرینی همراه با نشاط و سرزندگی و شادی را برای خود و سرزمینشان رقم بزنند .
به گفته سلیمانی دشتکی استان ایلام دارای ظرفیت‌های زیادی از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، اربعین، آب، سیستم‌های نوین آبی، سرمایه انسانی متخصص و ایده پرداز دارد که هر کدام از این شاخص ها می تواند عاملی برای توسعه استان شود .

به گزارش ایکنا، این آیین در دبیرستان پسرانه دوره اول علامه دهخدا با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی و فرمانده هان نظامی و انتظامی استان برگزار شد
انتهای پیام
captcha