آموزش قرآن براساس اولویت‌سنجی باشد
کد خبر: 3749437
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵

آموزش قرآن براساس اولویت‌سنجی باشد

گروه فعالیت‌های قرآنی - امام‌جمعه‌ اصفهان با بیان اینکه در آموزش قرآن کریم باید اولویت‌ها در نظر گرفته شود، گفت: لازم است تا معارف قرآنی در کنار آموزش روخوانی، روانخوانی و تجوید قرآن به نسل جوان منتقل شود تا از نظر خواندن و فهم مفاهیم قرآنی رشد یابند.

آموزش قرآن براساس الویت‌سنجی باشد

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از دفتر امام‌جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار کمیته اجرایی چهاردهمین جشنواره قرآنی دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه در آموزش قرآن کریم باید اولویت‌ها در نظر گرفته شود، اظهار کرد: لازم است تا معارف قرآنی در کنار آموزش روخوانی، روانخوانی و تجوید قرآن به نسل جوان منتقل شود تا از نظر خواندن و فهم مفاهیم قرآنی رشد یابند.
وی افزود: در سنجش کیفیت برنامه‌های قرآنی باید دید در مدت یک سال چند نفر به قرآن و برنامه‌های قرآنی جذب شدند و کیفیت آموزش‌ها و ارائه مطالب چگونه بوده است.
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان با اشاره به ضرورت محاسبه نفس و ضرورت سنجش کیفیت و کمیت برنامه‌های فرهنگی اجرا شده در دانشگاه‌ها گفت: در روایتی می‌خوانیم که امام کاظم(ع) می‌فرمایند از ما نیست کسی که در شبانه روز، محاسبه نفس نکند و اگر کارخوب انجام داده است از خدا بخواهد این کار خوب افزایش یابد و اگر کار بدی انجام داده است، توبه کند، همچنین امام علی(علیه السلام) می‌فرمایند کسی که دو روزش مساوی باشد مغبون و ضرر کرده است.
میزبانی اصفهان از مسابقات قرآنی دانشگاه جامع علمی کاربردی
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان با اشاره به برگزاری چهاردهمین جشنواره قرآنی دانشگاه جامع علمی کاربردی به میزبانی استان اصفهان، گفت: 141 نفر از مسئولان فرهنگی و شرکت کنندگان بخش شفاهی شامل دانشجویان، کارمندان و اساتید از تاریخ 15 تا 17 مهرماه در مرحله دانشگاهی این جشنواره شرکت می‌کنند.
حجت الاسلام معصوم زاده افزود: شرکت کنندگان در ابتدا در مرحله استانی شرکت می‌کنند و نفرات برتر در مرحله دانشگاهی با یکدیگر رقابت کرده و برگزیدگان این مرحله به مسابقات ملی راه می یابند.
وی گفت: شرکت کنندگان از 27 استان کشور در 6 بخش و 6 گرایش شامل آوایی، کتبی، پژوهشی، ادبی، هنر و فناوری به مدت 3 روز به رقابت می‌پردازند.
انتهای پیام

captcha