لزوم آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان
کد خبر: 3749443
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶

لزوم آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان

گروه اجتماعی- استاندار زنجان به آموزش مهارت‌های زندگی در مدارس تاکید کرد و گفت: نوجوانان و جوانان  باید تعامل و گفت‌وگو را یاد بگیرند.

لزوم آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزانبه گزارش ایکنا از زنجان، اسدالله درویش‌امیری امروز ۱ مهرماه در آیین نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در مدارس استان زنجان، اظهار کرد: هشت سال دفاع‌مقدس پرافتخارترین دوران دولت، ملت و حاکمیت رقم زد و این دوران برای همیشه در تاریخ ایران اسلامی باقی خواهد ماند.
وی با اشاره به اینکه تقارن آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع‌مقدس و نامگذاری آن به روز مهر و مقاومت دو پیام با خود به همراه دارد، بیان کرد: این روز پیام‌آور مهر و مهربانی و مقاومت و استقامت و روز آغاز تعلیم و تربیت است و این یعنی نباید تنها به تعلیم پرداخت و باید در کنار تعلیم بحث تربیت نیز دنبال شود.
استاندار زنجان با بیان اینکه رسالت آموزش و پرورش فقط آموزش «بابا آب داد نیست»، افزود: باید سه ضلع خانه، مدرسه و جامعه دست به دست دهند و به دانش‌آموزان درس صبر و شکیبایی بیاموزند.
وی به تربیت دانش‌آموزان بر مبنای اعتماد، راستگویی و صداقت تاکید کرد و گفت: اگر این رسالت سنگین عملی شد در تربیت نسل موفق خواهیم بود و دوران نوجوانی دوران انتخاب مسیر زندگی و سرنوشت است.
درویش‌امیری خاطرنشان کرد: به فرزندان این سرزمین در مدارس و دانشگاه‌ها تاکید می‌کنیم که امروز باید راه حرکت برای فردا انتخاب شود تا آینده درخشانی داشته باشید. رفتار و تصمیم شما راه برای آینده خواهد بود.
این مسئول یادآور شد: مهرماه بهار تعلیم و تربیت و ماه مهر آغاز کشت و کار در مزرعه فرهنگیان است. همچنین باید بحث زندگی کردن، زیبا زیستن، گفت‌‌و‌گو و تعامل به دانش‌آموزان آموخته شود و علاوه‌ بر آن باید دانش‌آموزان در مدارس بیاموزند که چگونه صحبت کنند، چگونه سکوت کرده و چگونه صبر پیشه کنند.
استاندار زنجان اظهار کرد: اگر بتوانیم تربیت را در مدارس انجام دهیم، در تربیت نسل قوی موفق خواهیم بود و اگر نوجوانان و جوانان امروز راه خود را برای آینده درست و دقیق انتخاب کردند، آینده درخشانی در انتظار آنان است، در غیر این صورت دچار چالش شده و جامعه نیز با آنان به مخاطره دچار می‌شود.
در ادامه این مراسم، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، اظهار کرد: بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری، دانش‌آموزان باید در کنار تحصیل به بحث اخلاق، تربیت، مهارت‌آموزی و ... نیز توجه کنند. همچنین دانش‌آموزان نباید در این میان بحث ورزش را نیز فراموش کنند و باید در این زمینه اهتمام ویژه داشته باشند.
آیت‌الله علی خاتمی با اشاره به سه ضلع تربیت یعنی مدرسه، خانواده و دانش‌آموزان، ادامه داد: این سه باید مکمل هم باشند؛ چرا که عدم توجه یکی از سه ضلع محیط آموزشی، خانواده و خود دانش‌آموز می‌تواند مانعی برای ساختن ایرانی آباد و ‌آینده‌ای روشن باشد.
وی افزود: آغاز سال تحصیلی همزمان با حماسه بزرگ تاریخ بشریت و نیز مقاومت در برابر زورگویی است و امروز در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی قرار داریم و باید با شکوه هر چه بیشتر این پیروزی جشن گرفته شود و نهال انقلاب که به درختی تنومند تبدیل شده در حفظ و حراست از آن اهتمام ویژه داشت.
انتهای پیام
captcha