شاخصه‌های تعالی خانواده به باورهای دینی مورد توجه قرار گیرد
کد خبر: 3749462
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱

شاخصه‌های تعالی خانواده به باورهای دینی مورد توجه قرار گیرد

گروه معارف- استاد جامعه‌شناسی دانشگاه علمی کاربردی واحد کرمانشاه با بیان اینکه خانواده اساس تعالی جامعه است، گفت: باید شاخصه‌های تعالی خانواده به معنویات، عبادات، اعتقادات و باورهای دینی مورد توجه باشند.

شاخصه‌های تعالی خانواده به باورهای دینی مورد توجه قرار گیرد

حجت محمودی، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه علمی کاربردی واحد کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، اظهار کرد: خانواده اساس و پایه تعالی جامعه است.
وی گفت: از مأموریت‌های اسلام و دین ایجاد خانواده است و آیات و روایات با این موضوع نشان از اهمیت و جایگاه خانواده در اسلام دارد.
استاد جامعه‌شناسی دانشگاه علمی کاربردی واحد کرمانشاه اظهار کرد: یکی از اهداف جنگ نرم دشمن خانواده است و در این جنگ قصد دشمن هدف قراردادن تربیت فرزندان در این کانون است.
محمودی افزود: سازوکارهایی را در خصوص تعالی خانواده باید دنبال کنیم و در اینباره بخش‌های ایجابی، سلبی و مثبت و منفی را در نظر بگیریم و شاخص‌بندی لازم را انجام دهیم تا آنچه که شایسته خانواده است ارائه شود.
وی تصریح کرد: در شاخصه‌های تعالی خانواده نیز باید معنویات، عبادات، اعتقادات و باورهای دینی مورد توجه باشد و در بخش سلبی به بایدها و نبایدهای یک خانواده مانند بی‌حجابی و سایر مواردی اینچنین باید توجه کرد.
استاد جامعه‌شناسی دانشگاه علمی کاربردی واحد کرمانشاه در پایان با اشاره به اینکه مشکل ما مشکل ساختاری است، گفت: در حیطه یاد شده در حوزه عملیاتی آموزش و پرورش، تشکل‌های دینی و غیر دولتی و دستگاه‌های فرهنگی کمک بسیار خوبی هستند.
انتهای پیام

captcha