توانمندی نظامی ایران؛ راه مقابله با حضور بی‌ثبات کننده کشورهای فرامنطقه‌ای
کد خبر: 3749507
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹

توانمندی نظامی ایران؛ راه مقابله با حضور بی‌ثبات کننده کشورهای فرامنطقه‌ای

گروه اجتماعی ـ فرمانده سپاه ناحیه زاهدان گفت: توانمندی نظامی ایران در حقیقت راهی برای مقابله با حضور بی‌ثبات کننده کشورهای فرامنطقه‌ای، دفاع از مردم مظلوم مورد تجاوز قرار گرفته و مبارزه با تروریسم در منطقه است.

توانمندی نظامی ایران؛ راه مقابله با حضور بی‌ثبات کننده کشورهای فرامنطقه‌ای

خدارحم سارانی، فرمانده سپاه ناحیه زاهدان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، گفت: یکی از توطئه‌های بزرگ دشمنان قسم خورده ایران، تحمیل هشت سال جنگ توسط رژیم بعثی عراق بود که با از خود گذشتگی‌ها و دفاع قهرمانانه نیروهای مسلح و مردم ایران نقش بر آب شد و متجاوزان از خاک وطن بیرون رانده شدند.
فرمانده سپاه ناحیه زاهدان بیان کرد: تجربه هشت سال دفاع مقدس ایران را واداشت تا با اتکاء به نسل جوان و نخبه در عرصه‌های گوناگون، مخصوصا نظامی، به پیشرفت‌های بی‌سابقه‌ای دست پیدا کند.
وی افزود: حمله بی‌رحمانه رژیم بعثی و حمایت کشورهای مختلف از این اقدام، نشان داد که باید همیشه خود را در مقابل دشمن مجهز کنیم؛ تقویت بنیه دفاعی مسأله ضروری در تامین امنیت ملی محسوب می‌شود و توانمندی موشکی ایران نیز بر اساس تجربه پرهزینه هشت سال دفاع مقدس و متناسب با تهدیدهای دشمنان قسم خورده ما شکل گرفته است.
سارانی ادامه داد: توانمندی نظامی ایران در حقیقت راهی برای مقابله با حضور بی‌ثبات کننده کشورهای فرامنطقه‌ای، دفاع از مردم مظلوم مورد تجاوز قرار گرفته و مبارزه با تروریسم در منطقه است.
وی با اشاره به اینکه همه توان ما برای دفاع از کشور است و نه تهاجم، افزود: جمهوری اسلامی در جنگ هشت ساله با چنگ و دندان و با دست خالی از وجب به وجب خاک خود دفاع کرد و پس از آن عزم خود را جزم کرد تا با پیشرفت و اقتدار، فکر تهاجم به این کشور را از سر دشمنانش دور کند.
فرمانده سپاه ناحیه زاهدان با بیان اینکه توانمندی دفاعی و موشکی ایران با تلاش شبانه روزی متخصصان جهادی این کشور به‌دست آمده است، اظهار کرد: در این راه مردانی همچون شهید تهرانی‌مقدم کاری جهادی کردند و امروز می‌توانیم به این اقتدار ببالیم.
وی بیان کرد: از برکات دفاع مقدس، تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس، شکوفایی استعدادها وخلاقیت‌ها، رشد باورهای دینی، تولد فکرهای نوین و رشد اخلاقی ومعنوی جوانان این کشور است.
سارانی افزود: ایران تنها کشوری در منطقه است که در همه عرصه‌ها متکی بر توانایی‌های خود بوده و بیشتر نیازهای خود را در چارچوب سیاست‌های خودکفایی ملی تولید کرده و می‌کند.

انتهای پیام

captcha