مسئولیت در گفتار؛ سبک کردن بار شانه‌های مردم
کد خبر: 3749559
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
به بهانه سخنان وزیر بهداشت؛

مسئولیت در گفتار؛ سبک کردن بار شانه‌های مردم

گروه سلامت ــ در روزهایی که فشارهای اقتصادی بی‌شماری بر گرده مردم سنگینی می‌کند، کمترین انتظار از مسئولان و مدیران داشتن مسئولیت گفتاری و کرداری است مبادا که دوش مردم سنگینی بیشتری احساس کند، شوخی و بازی با کلمات درمان خوبی برای این روزهای ما نیست، شاید کمی همدردی مرهم بهتر بود آقای وزیر!

مسئولیت در گفتار ؛ سبک کردن بار شانه‌های مردم نه پاشیدن نمک بر زخم‌های آنانبه گزارش ایکنا، مسئولیت پذیری در گفتار، در شرایطی که فشار‌های اقتصادی روزانه سنگینی بیشتری را روی شانه‌های مردم به ویژه اقشار محروم تحمیل می‌کند،  کمترین انتظاری است که از مدیران و مسئولان دولتی می‌توان داشت.
 
گفته‌های وزیر بهداشت، در ویدیویی که اخیرا از وی منتشر شده و واکنش‌های پیرامون آن همان چیزی است که لزوم این مسئولیت پذیری را بیشتر می‌کند، مردی که دردی دارد و از آن به مدیری که اتفاقا پزشک نیز هست، شکایت می‌کند، چاره‌اش غمخواری و پیگیری مشکل است، گرچه برخورد نیک و با لبخند چیزی است که از هر مسلمان و هر انسانی انتظار می‌رود.

شناخت شخصی نگارنده از وزیر بهداشت مؤید این نکته است، که وی از جمله مدیرانی است که فاقد هرگونه تبختر در برخورد با مردم عادی است و همواره توأم با احترام و رضایت‌مندی مخاطب وی بوده است؛ حضور در مناطق محروم و جراحی اقشار نیازمند و نحوه برخورد با کودکان زلزله زده ثلاث باباجانی همان چیزی است که بر این موضوع صحه می‌گذارد.
 
«هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد»، این ضرب المثل ایرانی شاید برای این روز‌های ایران و برای مدیرانی محل توقف باشد که باید با سخن‌ و اعمال خود باری از دوش مردم بردارند و نه اینکه سنگینی بار را اضافه کنند. مطمئنا وزیر بهداشت از سر تبختر و غرور و نگاه بالادست به پایین دست با نانوایی که از گران بودن هزینه‌های فیزیوتراپی شکایت می‌کند، برخورد نکرده است، چرا که ویژگی شخصیتی او شوخی‌های زیاد با مردم بوده و این بار هم، چون همیشه یکی از این شوخی‌ها را انجام داده است، اما همانگونه که در بالا مطرح شد، این روز‌ها حتی این شوخی و طنز‌ها نه تنها از زخم مردم نمی‌کاهد که نمکی است بر زخم آنان؛ کما اینکه واکنش‌هایی که در فضای مجازی و رسانه‌ای این مسأله را مورد تأکید قرار می‌دهد.
 
از سوی دیگر مدیران در کنار مردم باید ارزش هم صنف‌های خود را نیز دانسته و اینکه فیزیوتراپی را صرفا به «مالیدن» تقلیل دادن، هم کار تخصص‌های علمی به یک کار کم ارزش دانسته شده و هم اینکه زمینه برای‌ دخالت گروه‌های غیر متخصص که این روز‌ها هم شخص وزیر و هم وزارت‌خانه از گسترش آن‌ها ابراز نگرانی می‌کنند بیشتر می‌شود. 

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۲ - ۱۳:۰۶
0
0
بسیار صحیح است. قطعا وزیری که تا آن منطقه محروم سفر کرده تا پروژه ای را افتتاح کند قصد توهین به مردم را نداشته ولی از طرف دیگر انتظاری که از یک شخص در قامت وزیر می‌رود این است که با درک شرایط سخت مردم با ادبیات بهتری به دردل آنها گوش دهد و اگر در عمل هم نمی‌تواند کار چندانی انجام دهد با ادبیات همدلانه نشان دهد که مشکلات مردم را درک میکند
captcha