تشدید درگیری‌ها در لیبی 1220 خانواده را آواره کرد
کد خبر: 3749576
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵

تشدید درگیری‌ها در لیبی 1220 خانواده را آواره کرد

گروه بین‌الملل ـ سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد: تشدید درگیری‌ گروه‌های مسلح با سلاح سنگین در اطراف مقر مخازن نفت شرکت «بریقه» واقع در جاده فرودگاه طرابلس منجر به آوارگی 1220 خانواده لیبیایی شد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ سازمان بین‌المللی مهاجرت در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت؛ 1220 خانواده لیبیایی متشکل از 6100 نفر ظرف  48 ساعت از مناطق درگیر در جنوب طرابلس گریخته‌اند.

در این گزارش آمده: تعداد خانواده‎هایی که از 26 آگوست مصادف با 4 شهریورماه و آغاز خشونت در طرابلس تاکنون آواره شده‎اند به 5 هزار و 65 خانواده می‌رسد که به شهرهای زلیتن، بنی ولید، مصراته، عزویه، قصرالأخیار، ترهونة، تاگورا، و شهرک‌های گرابولی و سوانی که از امنیت بیشتری برخوردار هستند، سفر کرده‌اند.

گفتنی است؛ طرابلس پایتخت لیبی از روز 26 آگوست مصادف با 4 شهریورماه شاهد درگیری‌های مسلحانه میان شبه نظامیان و نیروهای ارتش دولت وفاق ملی لیبی است.

براساس آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت دولت وفاق ملی این درگیری‎ها تاکنون 115 کشته، 383 زخمی و 17 کفقود به دنبال داشته است.

همچنین، یک منبع امنیتی لیبی دیروز یکشنبه اعلام کرد که درگیری‌ گروه‌های مسلح با سلاح سنگین در اطراف مقر مخازن نفت شرکت بریقه واقع در جاده فرودگاه طرابلس، ازسر گرفته شده و این درگیری‌ها بین گردان طرابلس و یک گردان وابسته به عملیات پاکسازی طرابلس به فرماندهی «صلاح بادی بادی» است.

انتهای پیام

captcha