اهالی رسانه سربازان جنگ نرم هستند
کد خبر: 3749594
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰

اهالی رسانه سربازان جنگ نرم هستند

گروه فرهنگی ــ خبرنگار سابق ایران در سازمان ملل با اشاره به اینکه اهالی رسانه سربازان جنگ نرم هستند و وظیفه‌ای سنگینی بر عهده دارند، گفت: خبرنگاران اولین کسانی هستند که باید انتقاد کنند و در کنار آن راهکارهای صحیح را نشان دهند برای این کار باید به ابزار دانش و تکنولوژی مسلح باشند.

اهالی رسانه سربازان جنگ نرم هستند

به گزارش ایکنا از قزوین، با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر روی واژه جنگ رسانه‌ای نشستی با عنوان «دفاع همچنان باقیست» با هدف نقش خبرنگاران انقلابی در فضای کنونی جامعه شب گذشته، یکم مهرماه برگزار شد.
در این نشست مرتضی غرقی، خبرنگار سابق ایران در سازمان ملل اظهار کرد: انقلاب اسلامی هجمه‌ای فرهنگی در جهان ایجاد کرد که اگر در همان ابتدا نور آن به سایر نقاط جهان می‌رسید فرهنگ انقلاب صادر می‌شد بنابراین دشمن تصمیم گرفت جمهوری اسلامی را داخل کشور محدود کند.
وی افزود: به‌عنوان‌ مثال بعد از انقلاب دشمن جنگ تحمیلی 8 ساله را به راه انداخت تا از این طریق بتواند انقلاب اسلامی را از بین ببرد.
غرقی با اشاره به موضوع جنگ نرم گفت: دشمن بعد ازاینکه متوجه شد با جنگ سخت‌افزاری نمی‌تواند جمهوری اسلامی را شکست دهد جنگ نرم را آغاز کرد تا هویت جوان ایرانی را از او بگیرد.
این خبرنگار تصریح کرد: اما جمهوری اسلامی جوانانی را تربیت کرد که برای زندگی هدف داشتند و جوانانی که هدف دارند را نمی‌توان از هویتشان جدا کرد.
وی ابراز کرد: دشمن با جنگ نرم افکار را مورد هدف قرار داد و کسانی را سردمداران این جنگ قرارداد که با فکر و اندیشه مردم سروکار داشتند تا از این طریق بتوانند روی افکار جوانان ایرانی مسلط شوند و با شست‌وشوی افکار مزدور تربیت کنند.
غرقی با اشاره به اینکه افرادی که بایستی در عرصه جنگ نرم فعالیت کنند باید حرفه‌ای بوده و اهل مطالعه باشند، عنوان کرد: اهالی رسانه سربازان جنگ نرم هستند که وظیفه‌ای سنگین بر عهده دارند، خبرنگاران اولین کسانی هستند که باید انتقاد کنند و در کنار آن راهکارهای صحیح را نشان دهند برای این کار باید به ابزار دانش و تکنولوژی مسلح باشند.
این خبرنگار تشریح کرد: اهالی رسانه رسالتشان حفظ دستاوردهای شهدای ایران اسلامی است چراکه این نظام به‌راحتی به دست ما نرسیده است.
وی با اشاره به وظایف اهالی رسانه در موقعیت کنونی گفت: یکی از مشکلات خبرنگاران نداشتن مطالعه است آن‌ها باید با خواندن کتاب‌های مختلف، اطلاعات خود را به‌روز کرده تا بتوانند مؤثر باشند.
این خبرنگار ادامه داد: هویت‌سازی برای جوانان و روراستی با مخاطب ازجمله مواردی است که می‌تواند اعتماد ازدست‌رفته مردم را به رسانه‌های داخلی بازگرداند.
غرقی در پایان تأکید کرد: اهالی رسانه باید آزاده بوده و هیچ‌گاه جذب قدرت‌ها و زر و زور و تزویر نشوند.

انتهای پیام

captcha