آغاز به کار سامانه جدید طرح تربیت حافظان قرآن/ ۳۴ هزار نفر؛ سهمیه امسال فارس
کد خبر: 3749617
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸

آغاز به کار سامانه جدید طرح تربیت حافظان قرآن/ ۳۴ هزار نفر؛ سهمیه امسال فارس

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از آغاز به کار سامانه جدید طرح تربیت حافظان قرآن این سازمان خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، از آغاز فعالیت سامانه جدید طرح تربیت حافظان قرآن این سازمان خبر داد و گفت: اولویت نخست سازمان اوقاف و امور خیریه تربیت حافظان قرآن به‌منظور لبیك به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در كشور است.
وی با یادآوری اینكه پیش از این قرآن‌آموزان برای ثبت‌نام در این طرح باید به ادارات اوقاف مراجعه می‌كنند، افزود:‌ این سامانه به آدرس iranquran.ir است كه از هفته گذشته كار خود را آغاز كرده است.
موسوی اظهار كرد: مسئولان فرهنگی ادارات اوقاف شهرستان‌ها می‌توانند وارد این سایت شده و ثبت‌نام كنند بعد از آن یك یوزر و نام كاربری برای آن‌ها ارسال می‌شود كه سطح دسترسی‌های مشخصی دارند و در این سایت می‌توانند تمام مربیانی كه در طرح تربیت حافظان قرآن اوقاف شهرستان خود مشغول به فعالیت هستند را در این سایت ثبت‌نام كنند و به هر كدام از این مربیان نیز یك یوزر و پسورد داده می‌شود كه می‌توانند اسامی قرآن‌آموزان خود را در سایت وارد كرده و بحث حضور و غیاب و نمره‌دهی آنان را از طریق این سایت دنبال كنند.
مدیركل اوقاف فارس با بیان اینكه رصد سازمان اوقاف از وضعیت طرح تربیت حافظان قرآن در تمام شهرستان‌ها از این طریق صورت می‌گیرد، گفت: در این سایت كاملاً مشخص است كه هر مربی در كجا و چند قرآن‌آموز دارد.
وی گفت: همچنین چون سامانه به‌صورت اینترنتی است هر مربی می‌تواند در هر كجایی كه باشد، قرآن‌آموزان خود را ثبت‌نام كنند و نیازی به مراجعه حضوری به ادارات اوقاف نیست.
موسوی، سهمیه امسال استان فارس در طرح تربیت حافظان قرآن را 34 هزار و 400 نفر اعلام كرد و گفت:‌ مربیان تا یك ماه قبل از آزمون مهلت دارند كه قرآن‌آموزان جدید خود را در این سایت ثبت‌نام كنند.
مدیركل اوقاف فارس در پایان یادآور شد كه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن مانند سال گذشته به‌صورت مشترك با وزارت ارشاد در اسفندماه امسال برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha