چگونه نزد خدا عزیز شویم
کد خبر: 3749652
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
منبر‌های یک‌دقیقه‌ای؛

چگونه نزد خدا عزیز شویم

گروه جامعه ــ خداوند مهربان است و مهربانی را دوست دارد بنابراین اگر کسی بخواهد نزد خداوند عزیز شود باید با دیگران مهربان باشد و مهربانی خود را به اقوام، دوستان و آشنایان محدود نکند.

به گزارش ایکنا؛ محبت سبب بقا و حیات موجودات است، زیرا همه مخلوقات الهی با محبت او آفریده شدند و خداوند دوست دارد که محبت او شناخته شود. شناخت محبت به چهار شکل، حسی، قلبی، خیالی و عقلی است که ضعیت‌ترین نوع شناخت محبت حسی است که منجر به محبت حسی می‌شود.

از مهمترین ویژگی‌های پیامبر گرامی اسلام (ص) مهربانی به همه مخلوقات بود و روز قیامت همه مردم وانفسا را فریاد می‌زنند پیامبر گرامی اسلام (ص) چنان مهربان است که فریاد «ای وای امتم» را سر می‌دهد؛ به همین سبب خداوند با امت او به مهربانی رفتار می‌کند.

پیامبر اسلام (ص) چنان نسبت به مردم مهربانی داشتند که برای کسانی که هدایت نمی‌شدند غم و اندوه می‌خورند و بسیار رنج می‌بردند که آنان هدایت شوند به همین سبب خداوند در قرآن خطاب به ایشان فرمودند که برای هدایت مردم این همه غم و اندوه نخورند.

خداوند مهربان است و مهربانی را دوست دارد بنابراین اگر کسی بخواهد نزد خداوند عزیز شود باید با دیگران مهربان باشد. مدارا و مهربانی با مردم سبب می‌شود انسان هنگام مرگ راحت جان دهد. یک مسلمان حقیقی باید با همه مردم مهربان باشد و مهربانی خود را به اقوام، دوستان و آشنایان محدود نکند؛ محبت به مردم نشانه عقل شخص است.

بی‌رحمی، بی‌انصافی، بی حیایی، بی هویتی از عوامل مشکل‌زا در جامعه امروزی بشر است در حالی که همه دوستدار مهربانی، رحم و تواضع هستند؛ ما باید دیگران را برای خدا دوست داشته باشیم؛ در واقع با دشمنان مدارا و نسبت به دوستان محبت داشته باشیم.

«حجت الاسلام سیدمحمدباقر علوی تهرانی- تابستان ۱۳۹۷»
انتهای پیام
captcha