پیش‌بینی اعزام ۲۲ هزار نفر از خراسان‌جنوبی به پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 3749673
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲

پیش‌بینی اعزام ۲۲ هزار نفر از خراسان‌جنوبی به پیاده‌روی اربعین

گروه اجتماعی - مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی گفت: در سال گذشته ۲۲ هزار نفر از استان به پیاده روی اربعین حسینی اعزام شدند و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود این تعداد زائر از استان به پیاده‌روی اربعین حسینی اعزام شوند.

پیش‌بینی اعزام 22 هزار نفر از   خراسان‌جنوبی به پیاده روی اربعین

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، ابوالفضل نوفرستی، مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی، امروز2 مهر، در دیدار دست‌اندرکاران و کارگزاران حج تمتع 97 استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: حدود سه هزار نفر از خراسان‌جنوبی در قالب 10 کاروان از فرودگاه بین‌المللی بیرجند حج تمتع 97 اعزام شدند.
وی گفت: از این تعداد 48 درصد زن و 52 درصد مرد بود و مسن‌ترین زائر در کشور نیز 113 سال و جوان‌ترین زائر دو سال داشته است.
مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی از افزایش تعداد زائران استان به حج تمتع 97 خبر داد و افزود: حدود 19 دستگاه فرهنگی استان و کشور در بحث خدمت‌رسانی به زائران حج تمتع همکاری کردند.
نوفرستی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی و آموزش به زائران حج تمتع قبل از اعزام انجام شد، تصریح کرد: حج تمتع 97 به خوبی انجام شد و رضایت حداکثری مردم را همراه داشته است.
وی با بیان اینکه بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر زائر در کشور برای حج تمتع ثبت نام دارند، اظهار کرد: در سال جاری 10 نفر از کشور در جریان حج تمتع فوت کردند که از این تعداد یک نفر از شهرستان درمیان بوده است.
مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی به اعزام زائران به پیاده‌روی اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: دشمنان می‌خواهند با اقدامات تروریستی خود جریان اربعین را تحت تاثیر قرار دهند که این نشان از کینه آن‌ها دارد.
نوفرستی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 22 هزار نفر از استان به اربعین حسینی اعزام شدند و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود این تعداد زائر از استان به پیاده‌روی اربعین حسینی اعزام شوند.
وی یادآور شد: همچنین دفتر موقت کنسولگری عراق برای سرعت بیشتر در صدور ویزای زائران در استان مستقر می‌شود.
انتهای پیام

captcha