اهدای ۱۴۲۰ واحد خون توسط عزاداران حسینی در البرز
کد خبر: 3749677
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵

اهدای ۱۴۲۰ واحد خون توسط عزاداران حسینی در البرز

گروه اجتماعی ـ مدیرکل انتقال خون البرز گفت: عزاداران این استان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی یک هزار و ۴۲۰ واحد خون اهدا کردند.

اهدای 1420 واحد خون توسط عزاداران حسینی در البرز

محمدرضا مهدی‌زاده در گفت وگو با ایکنا از البرز اظهارکرد: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی چهار پایگاه شامل پایگاه مرکزی در چهاراه گلزار، پایگاه میدان توحید، پایگاه جامع خون‌گیری مهربانو در خیابان داریوش و پایگاه فردیس از ساعت هشت صبح تا 19 عصر آماده خون‌گیری از عزاداران حسینی بودند.
وی با بیان اینکه اهداکنندگان با اهدای خون فرهنگ ایثار و فداکاری را در جامعه ارتفا می‌دهند، افزود: امسال علاوه بر نذر خون، اهدای پلاسما نیز توسط اهداکنندگان مورد استقبال واقع شد و عزاداران حسینی در تهیه داروهای مشتق از پلاسما جهت نجات بیماران خاص نقش بسزایی ایفا کردند.
این مسئول ابراز کرد: امسال در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی یک هزار و 420 نفر به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد 982 نفر خون و 69 نفر نیز پلاسمای خون اهدا کردند.
مهدی زاده در پایان با اشاره به اینکه 50 درصد از خون‌های اهدایی در این ایام توسط اهداکنندگان مستمر صورت گرفت، گفت: امسال میزان اهدای خون در البرز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 60 درصد افزایش داشته است.
انتهای پیام

captcha