کلیات لایحه عضویت ایران در شرکت بین‎المللی نقدینگی اسلامی تصویب شد
کد خبر: 3749678
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹
نایب‎رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

کلیات لایحه عضویت ایران در شرکت بین‎المللی نقدینگی اسلامی تصویب شد

گروه اقتصاد ــ حسینی‌شاهرودی اظهار کرد: در جلسه کمیسیون اقتصادی، کلیات لایحه عضویت ایران در شرکت بین‎المللی نقدینگی اسلامی به تصویب رسید.

کلیات لایحه عضویت ایران در شرکت نقدینگی اسلامی تصویب شد

حسن حسینی‎شاهرودی، نایب‎رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت‎وگو با ایکنا، درباره سرنوشت لایحه عضویت ایران در شرکت بین‌المللی نقدینگی اسلامی گفت: کلیات این لایحه تصویب شده و قرار بر این شد که اصلاحیه‌ای بر آن بزنیم و شروطی نیز در این مورد تعیین شود تا به صورت قطعی عضو این مؤسسه شویم.
وی ادامه داد: مسئله اصلی این بود که فعلا مزیتی برای عضویت ایران در این شرکت نمی‌بینیم. با توجه به شرایطی که در تحریم متوجه ما شده و در قوانین این شرکت هم قید شده که کسانی‌که عضو FATF نیستند، نمی‏‌توانند در این شرکت عضو شوند بنابراین عضویت ما فعلا مشروط خواهد بود.
حسینی‎شاهرودی اظهار کرد: ما فعلا در لیست خاکستری قرار داریم و با این شرایط نه تنها عضویت ما پذیرفته نخواهد شد بلکه ممکن است منابع ما هم بلوکه شود.
نایب‎رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اینها شبهاتی بود که به این لایحه وارد بود اما از این باب که دست دولت را نبندیم و بتوانیم از امتیازات شرکت استفاده کرده و حتی برخی از مبادلات پولی خود را از طریق آن انجام دهیم به شکل مشروط قرار شد عضو آن شویم.
حسینی‎شاهرودی در پایان عنوان کرد: قرار شد وزارت اقتصاد گزارش جامع‎تری در مورد این شرکت و نحوه تعامل ایران با آن ارائه دهد. جلسه بعدی کمیسیون اقتصادی برای بررسی این موضوع نیز احتمالا هفته آینده خواهد بود.
انتهای پیام

 

captcha