کرایه سرویس مدارس در خراسان‌شمالی افزایش می‌یابد
کد خبر: 3749679
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸

کرایه سرویس مدارس در خراسان‌شمالی افزایش می‌یابد

گروه اجتماعی ـ سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: طی سال جاری با تائید کارگروه ویژه سرویس مدارس در شورای اسلامی شهر، نرخ کرایه سرویس مدارس بین هفت تا 10 درصد افزایش می‌یابد.

کرایه سرویس مدارس در خراسان‌شمالی افزایش می‌یابد

عباس سعیدی، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‎‌شمالی اظهار کرد: کرایه سرویس مدارس در کارگروه ویژه، متشکل از نمایندگانی از پلیس راهنمایی و رانندگی، تاکسیرانی، آموزش و پرورش و شورای شهر بررسی و پس ازتصویب نهایی به فرمانداری ارجاع می شود که پس از تائید فرمانداری قابلیت اجرا دارد.
وی با بیان اینکه هر سال سرویس مدارس بین هفت تا 10 درصد متناسب با نوع مسافت در هر شهری تعیین می شود، عنوان کرد: امسال نیز افزایش هفت درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس در کارگروه ویژه در بجنورد تائید شده و برای اجرا به فرمانداری ابلاغ شده است.
سعیدی یادآور شد:امسال 40 هزار دانش آموز شهری و روستایی استان با دو هزار وسیله نقلیه اعم از اتوبوس، مینی بوس، ون و سواری جابه جا می‌شوند.
وی با تاکید بر اینکه رانندگان سرویس‌های مدارس باید ظرفیت مجاز را رعایت کنند، افزود: تعداد سرنشین‌های خودروهای سواری، ون و مینی بوس مشخص بوده و رانندگان باید اقدام به جابجایی همین تعداد دانش آموز کرده و از سوارکردن نفر اضافی خودداری کنند.
سعیدی با بیان این رانندگان سرویس‌های مدارس یک کمک معلم محسوب می‌شوند، بیان کرد: به منظور جلوگیری از بروز هرگونه مشکلاتی، رانندگان سرویس‌های مدارس از فیلترهای مختلف عبور کرده تا بتوانند به دانش آموزان خدمات دهی کنند، بنابراین این طور نیست که هر کسی بخواهد بتواند به عنوان سرویس مدارس فعالیت کند.
وی با اشاره به اینکه رانندگان سرویس های مدارس هرگونه تسویه حساب را باید با شرکت‌های مربوطه انجام دهند، گفت: رانندگان نباید هزینه سرویس مدارس را از دانش آموزان و یا اولیاء آنان طلب کنند، زیرا در این حوزه اقدامات لازم را مدیر مدرسه با شرکت های فعال این بخش انجام خواهد داد.

انتهای پیام.

captcha